بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 900737335
نویسنده : الناز اسماعیلی راد
عنوان پایان نامه : تأثیر کیفیت ارتباط تجاری بر رضایت صادرکنندگان و شکلگیری انتظارات آنها از استمرار صادرات (مطالعه موردی: شرکت های مستقر در شهرستان رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمد طالقانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : رضایت صادر کننده عنصر مهمی است که نه تنها اثربخشی صادرات را نشان می دهد، بلکه به صورت مثبتی اثر تلاش مستمر شرکتها در عرصه تجارت بیت الملل را منعکس می کند. و انتظار از ادامه رابطه صادرات و واردات یک انتخاب منطقی برای صادرکنندگان راضی محسوب می شود. هدف اصلی تحقیق حاضر، سنجش ﺗﺄثیر کیفیت روابط تجاری بر رضایت صادرکنندگان و انتظار آنها از اداﻣﺔ فرآیند صادرات طبق مدل مقاﻟﺔ مرجع است. جامعه آماری این تحقیق، شرکت های مستقر در شهرستان رشت می باشد. از آنجایی که در این پژوهش جامعه محدود است، بنابراین در محاسبهی حجم نمونه، از فرمول کوکران برای جامعه محدود استفاده شده است. 195 شرکت به روش غیراحتمالی دردسترس انتخاب شده اند. محقق به منظور دستيابي به داده هاي مورد نياز جهت آزمون فرضيات، در اين پژوهش از پرسشنامه استاندارد (برگرفته شده از مطالعه جلال احمد و اسکالراد در سال 2013 و ساک در سال 2013)، به عنوان ابزار اصلي استفاده کرده است. و از تکنیک معادلات ساختاری جهت آزمون فرضیه ها استفاده شده است. نتایج حاصل نشان می دهد که کیفیت ارتباط تجاری بر عملکرد مالی و استراتژیک تأثیر مثبت و معناداری دارد. و رضایت صادر کننده بر انتظار از ادامه تجارت تأثیر دارد. در نهایت مشخص گردید عدم اطمینان تکنولوژیکی و عدم اطمینان بازار بر رابطه میان رضایت صادرکننده و استمرار صادرات تأثیر دارند.
كلمات كليدي : کیفیت ارتباط تجاری، عملکرد مالی، عملکرد استراتژیک، استمرار صادرات، رضایت صادر کننده، عدم اطمینان تکنولوژیکی، عدم اطمینان بازار
تاريخ دفاع : 1395-6-24