بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 890956854
نویسنده : علی کرمی
عنوان پایان نامه : تاثیر اعتماد به مارک کالا بر قصد خرید مجدد مصرف کننده (مطالعه موردی شرکت پاکشوما)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر نرگس دل افروز,
استاد مشاور () : ,
چكيده : نامهاي تجاري از زمره با ارزش ترين دارايي هاي يك شركت و سازمان محسوب مي شوند كه باعث افزوده شدن ارزش نهايي محصول مي شوند. وفاداري مشتريان، امروزه، كليد موفقيت تجاري محسوب مي شود. درك بازار با برنامه ريزي و اتخاذ استراتژي هاي مناسب جهت وفادار كردن مشتريان و افزايش نرخ وفاداري آنها، منافع بلندمدت براي بنگاه هاي اقتصادي به وجود مي آورد. با پيشرفت فناوري و رقابتي تر شدن شرايط بازار در بخش هاي مختلف توليدي و خدماتي، مشتري وفادار به عنوان سرمايه اصلي هر شركتي محسوب مي شود.اهميت ايجاد و حفظ وفاداري مشتري، تبديل به تمركز اصلي در بازاريابي شده است. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر اعتماد به مارک کالا بر قصد خرید مجدد مصرف کننده مطالعه موردی شرکت پاکشوما می باشد. روش انجام تحقيق با توجه به موضوع و اهداف مورد پژوهش از نوع توصيفي و همبستگي است و گردآوري داده ها به صورت ميداني و با استفاده از پرسشنامه و از لحاظ استفاده از نتايج، كاربردي خواهد بود. جامعه آماری پژوهش را مصرف کنندگان محصولات پاکشوما در سال 1393 تشکیل میدهند و روش نمونه گیری استفاده شده روش نمونه گیری تصادفی می باشد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از وجود رابطه مثبت و معنادار بین اعتماد به مارک کالا و قصد خرید مجدد می باشد. در این پژوهش از شاخص های صداقت، شایستگی، ثبات، و روراستی جهت بررسی متغیر وابسته (قصد خرید مجدد) استفاده گردید و نتایج تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از وجود رابطه مثبت و معنادار بین شاخص های بیان شده با قصد خرید مجدد می باشد.
كلمات كليدي : اعتماد، صداقت، خرید مجدد، شایستگی
تاريخ دفاع : 94-6-31