بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930514135
نویسنده : بنفشه خوشنوای فومنی
عنوان پایان نامه : نقش تأثیر پیوندهای بازاریابی رابطه مند، کیفیت خدمات و کیفیت رابطه بر وفاداری مشتریان بیمه عمر (مورد مطالعه: استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمد طالقانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر با هدف مطالعه تأثیر پیوندهای بازاریابی رابطه مند، کیفیت خدمات و کیفیت رابطه بر وفاداری مشتریان بیمه عمر به انجام رسیده است. این پژوهش پژوهشی کاربردی است که در آن مشتریان کلیه برندهای بیمه عمر در استان گیلان به عنوان جامعه آماری پژوهش، و 390 نفر از مشتریان این شرکت‌های بیمه به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. داده¬های مورد نیاز نیز از طریق ابزار پرسشنامه که روایی محتوا و پایایی آن نیز با تاکید بر همسانی درونی از طریق آلفای کرونباخ تائید گردید، جمع¬آوری و با استفاده از دو نرم افزار SPSS و Smart PLS تجزیه و تحلیل گردید. یافته های حاصل نشان داد که که هر سه پیوند بازاریابی رابطه¬مند (مالی، اجتماعی و ساختاری) بر متغیرهای کیفیت خدمات، کیفیت رابطه و وفاداری مشتری تاثیر مثبت و معنی دار داشته است. ضمن اینکه رابطه بین کیفیت خدمات با کیفیت رابطه و رابطه بین کیفیت رابطه با وفاداری مشتریان بیمه عمر در استان گیلان تائید گردید.
كلمات كليدي : پیوندهای بازاریابی رابطه مند، کیفیت ارتباط، کیفیت خدمات، وفاداری مشتری
تاريخ دفاع : 1395-11-30