بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930379432
نویسنده : زینب دستوریان
عنوان پایان نامه : تاثیر قصه گویی به روش هدفمند برارزش های زندگی و هوش اخلاقی دانش آموزان ابتدایی
دانشكده : دانشکده تحصیلات تکمیلی و مجتمع فنی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی بالينی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , علیرضا وارسته,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده:
هدف از اجرای این پژوهش بررسی تاثیر قصه گویی به روش هدفمند بر ارزش های زندگی و هوش اخلاقی دانش آموزان ابتدایی است. روش مورد استفاده در این نوع پژوهش از نوع شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و دو گروه آزمایش و کنترل است. جامعه ای که هدف این مطالعه می باشد کودکان ابتدایی شهر رشت در سال تحصیلی 96-95 می باشد و نمونه های انتخاب شده به تعداد 30 نفر(15نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل) و به صورت نمونه در تصادفی انتخاب گردیده اند. مدت زمان اجرای این پژوهش طی هشت هفته جلسه آموزشی است. ابزار پژوهش شامل مقیاس ارزش های زندگی و هوش اخلاقی مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده در پژوهش با استفاده از نرم افزارspss و از روش های آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطي از روش تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج حاصله نشان داد که چون Sig بدست آمده از طریق نرم افزار spss (001%) و کمتر از 5% می باشد بنابراین به احتمال 95% بین آموزش به شیوه قصه گویی بر روش هدفمند بر ارزش های زندگی و هوش اخلاقی دانش آموزان تاثیر معنادار آماری وجود دارد .
كلمات كليدي : قصه گویی،هوش، هوش اخلاقی ، ارزش های زندگی
تاريخ دفاع : 95-10-25