بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930497033
نویسنده : آرمان آراسته
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه رهبری دانش محور و عملکرد نوآورانه سازمان‌هاي دولتي استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهدی همایون فر, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه رهبری دانش محور و عملکرد نوآورانه در سازمان‌های دولتی استان گیلان می‌باشد. برای تحقق این هدف، مدل تحقیق بر اساس مطالعات پلبلو (2015) تدوین گردید. از این حیث تحقیق حاضر از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر شیوه اجرا یک تحقیق توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر سازمان‌های دولتی در شهر رشت می‌باشند که از این بین بر اساس جدول مورگانو روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای تعداد 52 سازمان به عنوان نمونه انتخاب شدند. شیوه جمع آوری داده ها در این تحقیق میدانی و توسط ابزار پرسشنامه است. به منظور تحلیل داده های بدست آمده نیز از روش مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) مبتنی بر حداقل مربعات جزئی در نرم افزار SmartPLS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان دادند که، انتقال دانش بر عملکرد نوآورانه در سطح اطمینان 9/99% (t=7.98) تاثیر می¬گذارد، شدت این اثر برابر 63/0r= و جهت آن مستقیم و مثبت می‌باشد. همچنین، بکارگیری دانش نیز بر عملکرد نوآورانه در سطح اطمینان 99% (t=2.88) تاثیر می¬گذارد، شدت این اثر برابر 26/0r= و جهت آن مستقیم و مثبت می‌باشد. ایجاد دانش بر عملکرد نوآورانه سازمان در سطح اطمینان 95% تاثیر می¬گذارد، شدت این اثر برابر 21/0r= و جهت آن مستقیم و مثبت می‌باشد. رویه های انباشت دانش، از طریق رویه های انتقال دانش، با عملکرد نوآورانه سازمان رابطه دارد. در سطح اطمینان 9/99% رویه‌های انباشت دانش، از طریق رویه های انتقال دانش، با عملکرد نوآورانه سازمان رابطه دارد. همچنین، رویه های انباشت دانش، از طریق رویه‌های بکارگیری دانش، با عملکرد نوآورانه سازماندر سطح اطمینان 95% رابطه معنادار دارد. از سوی دیگر، رهبری دانش محور بر انتقال دانش تاثیر مثبت معنادار ندارد زیرا با توجه به مقدار تی (t=-0.002) این تاثیر تاید نشد. همچنین، رهبری دانش محور بر مستندسازی دانش در سطح اطمینان 9/99% (t=10.56) تاثیر می‌گذارد، شدت این اثر برابر 58/0r= و جهت آن مستقیم و مثبت می‌باشد. رهبری دانش محور بر بکارگیری دانش در سطح اطمینان 99% (t=3.10) تاثیر می‌گذارد، شدت این اثر برابر 39/0r= و جهت آن مستقیم و مثبت می‌باشد. در نهایت، رهبری دانش محور بر ایجاد دانش در سطح اطمینان 9/99% (t=4.22) تاثیر می‌گذارد، شدت این اثر برابر 41/0r= و جهت آن مستقیم و مثبت می‌باشد.
كلمات كليدي : رهبری دانش محور، عملکرد نوآورانه، مدیریت دانش
تاريخ دفاع : 1396-2-26