بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930400886
نویسنده : سارا رجبی
عنوان پایان نامه : بررسی عوامل سازمانی و انگیزش مشتریان بر عملکرد شرکتهای بیمهگر با نقش تعدیلگری سابقه و تنوع خدمات(مورد مطالعه: نمایندگیهای بیمه ایران در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر کامبیز شاهرودی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : بیمه در زمره مهمترین ابزارهایی است که براي ایجاد آمادگی رویارویی با تهدیدات ابداع شده است. بیتردید بیمه از بزرگترین دستاوردهاي زندگی توسعه یافته بشري است که از بسیاري جهات کارآمدي خود را اثبات نموده است. صنعت بیمه نیز به عنوان یکی از مهمترین بخشهای تأمینکنندهی منابع مالی بلندمدت و همچنین به دلیل نقش توزیعکنندگی ریسک آن نقش قابل توجهی را میتواند در توسعه فضای کسب و کار هر کشور ایفـا نماید. عملکرد سازمانی حاصل یا نتیجه فرآیندهای اجرایی و تحقق اهداف سازمان است. عملکرد بهینه و برتر به خودی خود تحقق نمی یابد، بلکه برای پشتیبانی از آن باید ساختار، راهبرد و فرآیندهای مختلف از جمله فرآیند یادگیری متناسب گردد. در این راستا هدف اصلی تحقیق بررسی عوامل سازمانی و انگیزش مشتریان بر عملکرد شرکت های بیمه گر با نقش تعدیل گری سابقه و تنوع خدمات است. پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی و از نظر روش از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه آماری تحقیق نمایندگی های بیمه ایران در استان گیلان است که تعداد آنها 318 نمایندگی است. تعداد نمونه مورد مطالعه در تحقیق 194 نمایندگی بوده است. روش نمونه گیری در این پژوهش از نوع نمونه گیری تصادفی می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از توزیع پرسشنامه از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است و به طور کلی کلیه تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتیجه فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر معنادار عوامل سازمانی و انگیزش مشتریان بر عملکرد نمایندگی های بیمه ایران بود. همچنین نقش تعدیل کنندگی سابقه و تنوع خدمات در ارتباط بین عوامل سازمانی و انگیزش مشتریان و عملکرد نمایندگی های بیمه ایران نیز به تایید رسید.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : عملکرد نمایندگی، عوامل سازمانی، انگیزش مشتریان، سابقه و تنوع خدمات بیمه، بیمه ایران.
تاريخ دفاع : 1395-6-28