بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930310271
نویسنده : نسرین مرادی
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر مزیت رقابتی بر توسعه توان صادراتی(شرکت زمزم)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , نعمت فلیحی پیربستی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده امروزه دستیابی به مزیت رقابتی، یکی از مهمترین دغدغه¬های پیش روی مدیران جهت سودآوری بیشتر در سازمان¬ها می¬¬باشد. بنابراین شناسایی ابعاد مزیت رقابتی و تاثیر آن بر خروجی¬های سازمان می¬تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. هدف از نگارش پژوهش حاضر، بررسی تاثیر مزیت رقابتی بر توسعه توان صادراتی شرکت زمزم می¬باشد. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده¬ها توصیفی- پیمایشی محسوب می¬شود. ابزار گردآوری داده¬ها نیز پرسشنامه بوده که برای تدوین آن، از مطالعات کتابخانه¬ای و میدانی استفاده شد. برای سنجش مزیت رقابتی از ابعاد قیمت، کیفیت، تصویر عمومی، طراحی، پشتیبانی و عدم تمایز استفاده شد. جامعه آماری تحقیق حاضر ، 165 نفر از مدیران، کارشناسان و بازاریابان شرکت زمزم می¬باشند که با بهره¬گیری از فرمول حجم نمونه به 116 نفر کاهش یافت. نتایج حاصل از بکارگیری آزمون¬های همبستگی پیرسون و رگرسیون بیانگر تاثیر مثبت و معنادار مزیت رقابتی و ابعاد آن بجز تصویر عمومی و پشتیبانی بر توسعه توان رقابتی شرکت زمزم بود. ضمن اینکه در میان ابعاد مزیت رقابتی نیز، تمایز به عنوان مهمترین بعد انتخاب شد.
كلمات كليدي : مزیت رقابتی، رقابت¬پذیری، توان صادراتی
تاريخ دفاع : 1395-06-31