بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930496655
نویسنده : آسیه باقرنژاد
عنوان پایان نامه : تاثیر ادراک شناختی و ارزیابی عاطفی از طریق آشنایی بر شهرت مقصد گردشگری(مورد مطالعه:مقاصد گردشگری استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهدی فدائی اشکیکی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف پژوهش حاضر مطالعه عوامل موثر بر شهرت مقصد گردشگری استان گیلان است . جامعه آماری پژوهش حاضر آن دسته از گردشگرانی است که در تابستان سال 1395 به استان گیلان سفر کرده اند. از این جامعه نمونه ای به حجم 384 نفر و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد ، داده های تجربی از طریق توزیع 420 پرسشنامه در بین گردشگران صورت گرفته است که 384 نمونه از پرسشنامه ها عودت داده شد. برای گردآوری داده های پژوهش از پرسشنامه ایی در مقاله ی آرتیگاس ( 2015 ) استفاده شده است . روایی و پایایی پرسشنامه مورد نظر در این مطالعه بررسی و تائید شد . بررسی داده های پژوهش و آزمون فرضیه های پژوهش از طریق آمار توصیفی و استنباطی با به کار گیری نرم افزار SPSS و Amos انجام گرفت . نتایج پژوهش حاضر نشان داد آشنایی بر شهرت مقصد گردشگری می تواند به طور مثبت و معنی داری تاثیر گذارد . ادراک شناختی بر آشنایی به طور مثبت و معنی داری تاثیر می گذارد . ارزیابی عاطفی بر آشنایی مقصد به طور مثبت و معنی داری تاثیر می گذارد . زیر ساخت ها و محیط زیست و تفریح و حوادث بر ادراک شناختی به طور مثبت و معنی داری تاثیر می گذارد. در نهایت نتایج تحقیق نشان داد محیط زیست بر ادراک شناختی افراد از مقصد گردشگری بیشترین تاثیر را در شهرت مقصد گردشگری دارد.
كلمات كليدي : کلید واژه ها: مقصد گردشگری، شهرت، ارزیابی عاطفی، آشنایی، ادراک شناختی
تاريخ دفاع : 1395-11-30