بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930331390
نویسنده : دلارا حامی رضوی
عنوان پایان نامه : ارزیابی عملکرد دانشکده های دانشگاه آزاد واحد لاهیجان با استفاده از رویکرد تلفیقی BSC و TOPSIS
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر سید یحیی سید دانش,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده آموزش عالي در ايران در طي دو دهه گذشته با چالش ها و مسائل متعددي مواجه بوده است. گسترش كمي دانشگاه ها، كثرت مؤسسات آموزشي متنوع، افزايش تعداد دانشجويان و گاه وجود خيل عظيم دانش آموخته بيكار از جمله چالشهايي هستند كه نظام آموزشي عالي ايران را با مشكلات عديده اي مواجه نموده است.دانشگاه و مجموعه آن به مثابه یک سازمان غیر انتفاعی دارای رسالت و اهداف ویژه ای است و مانند هر سازمان دیگری برای حداکثر استفاده از منابع محدود و در دسترس و رسیدن به اهداف، نیازمند سنجش عملکرد است.با توجه به اهمیت بسیار بالای دانشگاه ها در رشد و توسعه کشورها، ارزیابی عملکرد دانشکده ها در دانشگاه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.لذا سنجش درست ميزان كارايي آنها و شناسايي ضعفها، قوتها، فرصت‌ها و تهديدها مي‌تواند راهكار مناسبي براي برنامه ريزي هاي درست،تخصيص بهينه منابع و دستيابي به اهداف استراتژيك آنان باشد.از این‌رو پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عملکرد دانشکده های دانشگاه آزاد واحد لاهیجان با استفاده از رویکرد تلفیقی BSC و TOPSIS انجام پذیرفته است که از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری میدانی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشکده های دانشگاه آزاد واحد لاهیجان و به تعداد 6 دانشکده می باشد که کلیه آنان به عنوان نمونه‌آماری و به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفته اند. نتایج حاصل از تحقیق نشان داده است که دانشکده علوم انسانی با احتساب ضریب نزدیکی نسبت به ایده آل ، بالاترین میزان عملکرد را به خود اختصاص داده است و سایر دانشکدهای منابع طبیعی،کشاورزی،فنی و مهندسی،علوم پایه و علوم ریاضی رتبه‌های دوم تا ششم را به خود اختصاص داده اند.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: ارزیابی عملکرد،دانشکده های دانشگاه، کارت امتیازی متوازن، تاپسیس
تاريخ دفاع : 1395-2-25