بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930502093
نویسنده : سامره شادسری
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر شواهد و شایعات برند بر وفاداری برند (مورد مطالعه: خدمات ایران ایر)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدمحمود شبگو منصف, , سید محمود شبگو من,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده: هدف تحقیق حاضر بررسی نقش شواهد و شایعات برند از طریق متغیرهای میانجی رضایتمندی و نگرش برند بر وفاداری برند می‌باشد. روش تحقیق ازنظر نوع، توصیفی و برحسب روش از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکت هواپیمایی ایران ایر بودند.حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران جامعه آماری نامحدود به تعداد 315 نفر بودند. روش نمونه‌گیری غیر احتمالی در دسترس می‌باشد ، ابزار جمع‌آوری داده‌ها در تحقیق حاضر پرسشنامه استاندارد بوده است. جهت بررسی روایی پرسشنامه ازنظر متخصصین و صاحب‌نظران استفاده گردید، برای برآورد ضریب پایائی در این پژوهش از ضریب آلفای کرونباخ و جهت تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها از آزمون آماری مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده‌شده است. کليۀ اين تجزیه‌وتحلیل‌ها به‌وسیلۀ نرم‌افزار SPSS 20 و LISREL 8.54 انجام گرديده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌های تحقیق نشان می‌دهد که : شواهد برند بر رضایتمندی و نگرش برند تأثیر دارد.شایعات برند بر رضایتمندی و نگرش برند تأثیر دارد.شایعات برند بر شواهد برند تأثیر دارد.رضایتمندی بر نگرش برند تأثیر دارد.نگرش برند بر وفاداری برند تأثیر دارد.
كلمات كليدي : شواهد برند، شایعات برند، رضایتمندی، نگرش برند، وفاداری برند.
تاريخ دفاع : 1395-06-01