بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631518
نویسنده : نغمه عزيزي
عنوان پایان نامه : تأثیر تدریس قواعد هجی کردن به عنوان یک فعالیت کلاسی بر توانایی به یادآوری کلمه در زبان آموزان ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدموسی صدرائی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : قاسم آقاجان زاده کیاسی, ,
چكيده : چکیده پژوهش حاضر تأثیر تدریس قواعد هجی کردن به عنوان یک فعالیت کلاسی بر توانایی به یادآوری کلمه در زبان آموزان ایرانی را بررسی میکند. این مطالعه برای تعیین اینکه آیا تدریس قواعد هجی کردن در کلاس توانایی به یادآوری کلمات در زبان آموزان ایرانی سطح پیش از متوسطه را بهبود می بخشد یا نه تلاش میکند. برای پاسخ به این سوال 60 زبان آموز پیش متوسطه در موسسه زبان کیش رشت از طریق برگزاری QPT برای 100 زبان آموز به طور تصادفی انتخاب شدند. سپس به دو گروه آزمایشی و گواه تقسیم گردیدند. پیش آزمون هجی کردن شامل 30 سوال آزمون C برای هر دو گروه برگزار شد و از شرکت کنندگان خواسته شد که پاسخ درست را انتخاب کنند. به گروه آزمایش قواعد هجی کردن تدریس شد در حالیکه به گروه گواه هیچ قواعد خاصی تدریس نشد. بعد از 14 جلسه رفتار پس آزمون هجی کردن به عمل آمد که در آن از هر دو گروه خواسته شد که به سوالات پس آزمون پاسخ دهند. داده ها از طریق محاسبه آزمون تی نمونه مستقل و آزمون تی نمونه جفت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نتایج نشان داد که تدریس قواعد هجی کردن تاثیر راهکارهای هجی کردن در زبان آموزان بهبود بخشید و توانایی زبان آموزان در به یادآوری کلمات را ارتقا داد. واژگان کلیدی: تدریس قواعد املاء- فعالیت کلاسی- زبان آموزان متوسط- موسسه زبان کیش
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: تدریس قواعد املاء- فعالیت کلاسی- زبان آموزان متوسط- موسسه زبان کیش
تاريخ دفاع : 1394-11-28