بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631501
نویسنده : ستاره رضوان امام زاده هاشمی
عنوان پایان نامه : تاثیر انواع سوالات معلم برروی تقویت مهارت گفتاری برای فراگیران ایرانی زبان دوم
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حامد بابائی شلمانی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : مرجان حیدرپور میمه, ,
چكيده : پژوهش حاضر به بررسی سه مدل از سوالات معلم به نام های نمایشی,باز و ارجاعی برروی توانایی گفتاری فراگیران ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی می پردازد. به این منظور30 زبان آموز که در محدوده سنی 13تا15 در موسسه مطالعه زبان انگلیسی سجاد در خمام, ایران که به طور تصادفی از جمعیت 60 نفری از سطح متوسط فراگیران ایرانی زبان که با استفاده از یک نرم افزار طبقه بندی تصادفی انتخاب شدند به 3 گروه آزمایش تقسیم شدند.بعد از این مرحله یک تست استاندارد(OST) که شامل 70 سوال می شد برای سه گروه آزمایش به کار گرفته شد. بنابراین در ابتدای پژوهش، زبان آموزان توانایی خود را در پاسخ به پرسش ها نشان دادند. پس از انجام پیش آزمون,زبان آموزان گروه اول موظف به پاسخ دادن به سوالات نمایشی مطرح شده توسط پژوهشگر بودند درحالی که گروه دوم وسوم موظف به پاسخ دادن به سوالات بازو ارجاعی بودند. در نهایت یک تست نهایی برای هر سه گروه انجام گرفت.نتیجه این پژوهش نشان می دهد که گروه دوم کسانی که برای بهبود مهارت گفتاری به سوالات باز پاسخ دادن عملکرد بهتری نسبت به دیگر گروها داشتند. ازاین رو زبان آموزان فرصت کافی برای شرکت کردن در بحث طولانی با معلم وشانس خیلی بیشتری برای گرفتن حمایت معلم را داشتند و این نشان می دهد که سوالات باز می تواند باعث بهبود مهارت گفتاری زبان آموزان شود.
كلمات كليدي : مهارت گفتاری،سوالات ارجاعی،سوالات باز
تاريخ دفاع : 94-11-28