بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930322126
نویسنده : مهرنوش عطاآفرین
عنوان پایان نامه : تاثیر میزان بار درگیری انجام کار بر روی یادگیری اتفاقی اصطلاحات در دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :قاسم آقاجان زاده کیاسی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : اصطلاحات به عنوان بخش لاینفک جهانی هر زبانی نشان دهنده قدرت و توان زبان آموزان در بیان عواطف، احساسات و نگرش شان می باشد که بر اساس آن میزان توانایی زبانی آنها در ارتباطات و مکالمات سنجیده می شود. با این وجود، شکی نیست که یادگیری و درک اصطلاحات سخت تر از کلمات و عبارات عادی زبانی می باشد. تحقیق حاضرتلاش کرده است تا کشف کند آیا تکالیف و تمرینات دارای بار درگیری بیشتر منجر به یادگیری اصطلاحات می شوند. بنابراین، میزان احتمالی تاثیر ارایه تمرینات مختلف بر یادگیری اصطلاحات توسط دانشجویان ایرانی زبان زیر سطح متوسط مورد سنجش قرار گرفت. بر اساس ازمون تعیین سطح 60 دانشجو انتخاب و بصورت تصادفی به سه گروه 20 نفره تجربی تقسیم شدند و هیچ گروه شاهدی ایجاد نشد. اطلاعات و آمارلازم از طریق ازمونهای پیش آزمون، پس آزمون و پس آزمون تاخیری بدست آمد و روند آمار توصیفی و استنباطی آنووا و آزمون تی بر روی اطلاعات بدست آمده صورت گرفت. نتایج نشان داد که تمرین و فعالیتهای دارای بار درگیری بالا به عملکرد بهتر دانشجویان در یادگیری اولیه و یادگیری با تاخیر اصطلاحات و رد فرضیه های تحقیق منجر شد. محقق امیدوار است که یافته های تحقیق حاضر مدرسین و دانشجویان زبان را تشویق کند تا تمرینات حاوی پردازش ذهنی عمیقتر و با بار درگیری بالاتر را انجام دهند تا فراگیری موثرتری در اصطلاحات زبان انگلیسی داشته باشند.
كلمات كليدي : درگیری انجام کار، یادگیری اتفاقی
تاريخ دفاع : 1395-6-29