بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930467531
نویسنده : هادی مرتضائی
عنوان پایان نامه : تاثیر بازاریابی رابطه‌مند بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری (مورد مطالعه: شعب بانک انصار استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مریم حسن زاده, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : ارزش ويژه ي برند از دو ديدگاه متفاوت مورد بررسي قرار مي گيرد شامل ديدگاه مالي و ديدگاه مبتني بر مشتري. تعريف ارزش ويژه ي برند مبتني بر مشتري عبارت است از مجموعه اي از دارايي ها و شايستگي هايي كه به يك برند مربوط مي شود. در طي چند دهه اخير بسياري از شركت ها و سازمان هاي ارايه دهنده خدمات مالي مانند بانك ها، از تكنيك بازاريابي رابطه مند براي ايجاد و ارتقاي ارزش ويژه ي برند خود استفاده نمودند. هدف اصلي پژوهش حاضر اين است كه تاثير بازاريابي رابطه مند بر ارزش ويژه ي برند از ديدگاه مشتريان بانك انصار را مورد بررسي و آزمون قرار دهد. در اين پژوهش علاوه بر بررسي تاثير مدل كلي بازاريابي رابطه مند بر ارزش ويژه ي برند، تاثير ابعاد بازاريابي رابطه مند (شامل اعتماد، پيوند اجتماعي، ارتباطات، ارزش هاي مشترك، همدلي و عمل متقابل) بر ایجاد ارزش ویژه ی برند نيز مورد مطالعه قرار گرفته است. جامعه آماري اين تحقيق شامل مشتريان بانك انصار در استان گيلان مي باشد و داده هاي آماري تحقيق با استفاده از پرسشنامه از نمونه اي 360 نفري از مشتريان بانك انصار در استان گيلان گردآوري شده است. براي تجزيه و تحليل داده ها از روش رگرسيون خطي بهره گرفته شد. نتايج اين پژوهش نشان مي دهد كه بازاريابي رابطه مند تاثير مثبت و معناداري بر ارزش ويژه ي برند بانك دارد. همچنين نتايج نشان گر آن است كه همه ابعاد بازاريابي رابطه مند تاثير مثبت و معناداري بر ارزش ويژه ي برند بانك انصار دارد و از بين اين ابعاد، پيوند اجتماعي (همبستگي بين بانك ومشتري)، بيشترين تاثير را بر ارزش ويژه ي برند بانك دارد.
كلمات كليدي : بازاريابي رابطه مند، ارزش ويژه برند، ابعاد بازاريابي رابطه مند، بانك انصار.
تاريخ دفاع : 1395-6-9