بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 911055421
نویسنده : مریم گل احضار
عنوان پایان نامه : مطالعه تفاوت رفتار شهروندی سازمانی در خدمات برون¬سپاری شده و برون¬سپاری نشده شهرداری رشت
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت دولتي- مديريت نيروي انساني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سعید باقرسلیمی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : وظیفه اصلی شهرداریها ارائه خدمات به شهروندان می باشد و وجود کارکنانی که فراتر از انتظار و وظیفه نقش¬آفرینی میکنند برای سازمانهای خدماتی امری حیاتی است شهرداریها با توجه به ارزش هایی که در مفهوم برونسپاری فعالیتها نهفته است و الزامات قانونی بخشی از خدماتی را که ارائه می¬دهند برون¬سپاری می¬کنند تا مشکلات سازمان را کاهش داده و به وظایف اصلی و نظارتی بیشتر تمرکز نمایند .هدف از این پژوهش مطالعه رفتار شهروند سازمانی خدمات برون¬سپاری شده و برون¬سپاری نشده شهرداری رشت در دو طبقه ناهمگن می¬باشد.این پژوهش از نوع توصیفی و از شاخه پیمایشی می¬باشدو پرسش¬نامه تهیه شده به بررسی 5 بعد رفتاری کارکنان شامل فضیلت شهروندی،نوع دوستی،وظیفه¬شناسی،جوانمردی و تواضع در بین دو گروه و به تناسب جامعه آماری توزیع گردیده است که 345 پرسش¬نامه مورد تحلیل قرار گرفت که بر اساس نتایج حاصله چهار مؤلفه نوع¬دوستی ، وظیفه¬شناسی،جوانمردی و فضیلت شهروندی تفاوت معناداری در دو گروه مورد بررسی مشاهده شد و در مؤلفه تواضع در دو گروه مورد بررسی تفاوت معنی¬داری مشاهده نشد . تواضع نحوه رفتار فرد با همکاران می¬باشد که از هیچ قانون و مقرراتی پیروی نمی¬کند و تحت نظارت سازمان نمی¬باشد از اینرو در کارکنان برون¬سپاری شده و برون¬سپاری نشده متفاوت نمی¬باشد . نتایج حاصل از این پژوهش به مدیران سیاست¬گذار شهرداری¬ها کمک می¬کند تا در خدماتی که برون¬سپاری شده¬است و یا در آینده برون¬سپاری می¬شوند به رفتار شهروندی کارکنانی که از سازمان جدا می¬شوند توجه ویژه¬ایی نمایند و سیاست¬های لازم را برای بالا بردن این نوع رفتار به کار ببرند .
كلمات كليدي : برون¬سپاری،رفتار شهروندی،شهرداری،کارکنان،خدمات
تاريخ دفاع : 1393-11-30