بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920637824
نویسنده : سعیده دوستی
عنوان پایان نامه : بررسی عوامل موثر بر تصویر برند مقصد گردشگری و تأثیر آن بر رفتار گردشگران داخلی(مطالعه موردی شهرهای غرب مازندران)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر محمد علی نسیمی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده گردشگری از بخشهایی است که به دلیل تأثیرات مثبت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی امروزه مورد توجه جدی کشورهای مختلف قرارگرفته است. صنعت گردشگری به لحاظ درآمدزایی و تأثیر در رشد اقتصادی کشورها با ایجاد زمینه های زیرساختاری مناسب در صدد بهره برداری از مزایای این صنعت هستند . بحث جدیدی که امروز ه در این صنعت مطرح می گردد موضوع تصویر برندمقصد می باشد که در حال حاضر موضوع بحث بسیاری از محققان قرارگرفته است . محققان زمینه ها و رشته های مختلف توافق دارند که تصویر عمدتا توسط دونیروی عمده تشکیل می شود : عوامل محرکی و عوامل شخصی . به طوری که اطلاعات تصویر، پیشنهاد می کند که ویژگیهایی از اطلاعات هر دو مورد بر سیستم روابط متقابل حاکم بر محرکهای درک از محط زیست، در تولید اجزای تصویر موثر است . ازاین رو با توجه به اهمیت نقش تصویر برند مقصد،این تحقیق درصدد شناسائی عوامل موثر بر تصویربرند مقصد گردشگری و تأثیر آن بر گردشگران داخلی در شهرهای غرب مازندران می باشد . روش پژوهش بکار رفته در این پژوهش ،توصیفی و از نظر هدف کاربردی است .جامعه آماری این پژوهش شامل گردشگران شهرهای غرب مازندران است . تعداد 313 پرسشنامه بین گردشگران شهرهای غرب مازندران توزیع گردید و تعداد 284 پرسشنامه توسط نرم افزار SPSS مورد بررسی قرارگرفتند . یافته های پژوهش نشان میدهد که سه تصویرشناختی،منحصر به فرد و عاطفی بر تصویرکلی برندمقصد تأثیرگذار هستند . همچنین نتایج نشان می دهد تصویرکلی برندمقصد بر رابطه بین سه تصویر(شناختی،منحصر به فرد و عاطفی) بر نیت گردشگر به بازدید دوباه و نیز بر نیت گردشگر به ارائه پیشنهاد موثر است .
كلمات كليدي : واژه های کلیدی : تصویر کلی مقصد، تصویر عاطفی،تصویرمنحصر به فرد،تصویر شناختی
تاريخ دفاع : 1394-11-28