بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930592912
نویسنده : عالیا احمدی فر
عنوان پایان نامه : بررسی نقش جهت گیری بازار با توجه به نوآوری و قابلیت شناخت بر بهبود عملکرد شرکت های بیمه شهر رشت
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر مهدی همایون فر,
استاد مشاور () : ,
چكيده : ارزیابی عملکرد یک وظیفه مهم مدیریتی است و دستیابی به عملکرد برتر موضوع مورد علاقه شرکت ها می باشد. بررسی مطالعات انجام گرفته در زمینه خلاقیت و نوآوری در استراتژی بازاریابی نشان می دهد که هنوز در صنعت بیمه در این مورد مطالعه و بررسی کافی انجام نگرفته است. این تحقیق به بررسی اثرات دو مولفه مهم بازارگرایی یعنی مشتری گرایی و رقیب گرایی و همچنین اثرگذاری قابلیت شناخت بازاری در نوآوری و در نهایت تاثیر آن بر عملکرد شرکت های بیمه پرداخته است، بر طبق مطالعات پیشین این متغیرها از عوامل مهم در ایجاد مزیت رقابتی و بقای اکثر شرکت ها می باشند. در این مطالعه نوآوری به عنوان یک متغیر میانجی گر در نظر گرفته شده، که هم تأثیر مستقیم آن بر عمکرد و هم به عنوان یک واسط بین بازار گرایی و قابلیت شناخت بازار در نظر گرفته شد. جامعه آماری در تحقیق حاضر شرکت های بیمه شهر رشت بجز بیمه آسیا می باشد. در تحقیق حاضر از تعداد 66 پرسشنامه جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شده است که با استفاده از آمار توصیفی، هر یک از متغیرها تشریح و سپس با استفاده از روش معادلات ساختاری مدل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.این تحقیق از لحاظ نوع اجرا، توصیفی است واز لحاظ هدف، ازنوع کاربردی می باشد ونهایتا از لحاظ روش جمع آوری داده ها واطلاعات ازنوع میدانی می باشد نتایج نشان داد که به طور کلی بین مشتری گرایی و قابلیت شناخت مشتری و رقیب، رقیب گرایی و قابلیت شناخت رقیب و مشتریان، نوآوری و عملکرد رابطه مثبت وجود دارد.و بین مشتری گرایی و نوآوری و همچنین رقیب گرایی و نوآوری رابطه معنی داری مشاهده نشد.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: رقیب گرایی،عملکرد، مشتری گرایی، بازارگرایی
تاريخ دفاع : 1395-11-30