بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940067206
نویسنده : سعدیه باقرزاده
عنوان پایان نامه : تأثیر قابلیت¬های بازاریابی اینترنتی بر عملکرد صادراتی با نقش میانجی¬گری جهت¬گیری¬های استراتژیک بین¬المللی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :کامبیز شاهرودی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه ارائه بهترین عملکرد در زمینه بازاریابی و صادرات، به اساسی¬ترین دغدغه مدیران شرکت¬هاي تولیدي مبدل شده است. تحقیقات نشان داده است که اینترنت عناصر بین¬المللی سازی مانند جمع¬آوری اطلاعات و فرصت¬های شبکه را تسهیل می¬کند. با این حال، در مورد اینکه چگونه اینترنت همراه با قابلیت¬های بازاریابی، موجب رشد بازار بین¬المللی می¬شود، درک محدودی وجود دارد. از طرفی جهت-گیری¬های استراتژیک به عنوان مکمل بازاریابی می¬توانند مزیت رقابتی پایدار و عملکرد عالی برای سازمان به ارمغان بیاورند. از این¬رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر قابلیت¬های بازاریابی اینترنتی بر عملکرد صادراتی با نقش میانجی¬گری جهت¬گیری¬های استراتژیک بین¬المللی انجام شده است. این مطالعه توصیفی بوده و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری آن نیز شرکت¬های بین¬المللی استان گیلان که محصولات و خدمات خود را بیرون مرز به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم عرضه می¬دارند و در کسب و کار خود از اینترنت استفاده می¬کنند، می¬باشد. که در مجموع تعداد 100 شرکت را شامل می¬شود و با استفاده از فرمول کوکران برای جوامع محدود و با استفاده از روش نمونه¬گیری تصادفی تعداد 80 شرکت تعیین گردید. نتایج حاصل از معادلات ساختاری و تحلیل مسیر حکایت از تأیید فرضیات داشته و مشخص گردید قابلیت¬های شبکه بین¬المللی یا ضریب مسیر 0.69 بیشترین تأثیر را بر رشد بازار بین-الملل داشته و قابلیت بازاریابی اینترنتی با ضریب مسیر 0.19 کمترین تأثیر را بر جهت¬گیری استراتژیک بین¬المللی داشته است.
كلمات كليدي : : قابلیت¬های بازاریابی اینترنتی، جهت¬گیری استراتژیک بین¬المللی، صادرات، رشد بازار بین¬الملل.
تاريخ دفاع : 1396-3-21