بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930384405
نویسنده : مرضیه آوخ الیزیی
عنوان پایان نامه : تبيين عوامل موثر بر قصد استفاده از بانكداري اینترنتی با تأكيد بر ریسک ادراک شده وعوامل بازدارندۀ مشتريان موسسات مالي و اعتباري شهرستان رشت
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت مالي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حمیدرضا رضایی کلیدبری, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : حدود 200 سال است که بانک ها از طریق شعبه هاي خود به ارائه خدمات به مشتر یان پرداخته اند، اما با ظهور فنّاوري هاي نوین، طبیعت ارائه خدمات مالی به مشتریان متحول شده است. در دهه گذشته، فنّاوري اطلاعات اثرات شگرفی برصنعت بانکدار ي داشته است. این امرباعث شده است که بانک ها بتوانند محصولات و خدمات متمایزي را برا ي مشتر یان خود فراهم کنند. بانکداری اینترنتی را می توان به عنوان یکی از مهم ترین نو آوری های فنی درنظر گرفت. از این رو، درتحقیق حاضربه تبيين عوامل موثر بر قصد استفاده از بانكداري اینترنتی با تأكيد بر ریسک ادراک شده وعوامل بازدارندۀ مشتريان موسسات مالي و اعتباري شهرستان رشت پرداخته شده است. جامعه آماری این تحقیق مشتریان موسسات مالي و اعتباري شهرستان رشت ميباشند که حداقل یکبار ازبانکداری اینترنتی استفاده کرده اندکه از طریق نمونه گیری طبقه بندی خوشهای و تصادفی ساده و با توجه به نامحدود بودن حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران تعداد 294 نفر از بین جامعه آماری تحقیق به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. این پژوهش از نظر هدف تحقیق، از نوع کاربردی میباشدو طرح تحقیق در این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. همچنین از پرسشنامه استاندارد(Mohammadi,2014). برای گردآوری دادهها کمک گرفته شده است. برای تجزیه وتحلیل دادهها نیز از آزمون کولموگراف-اسمیرنوف جهت تعیین نوع توزیع داده¬ها و آمار توصیفی و آمار استنباطی (ضریب همبستگی، تحلیل عاملی تأییدی، آزمون برازش مدل، مدل اندازهگیری و تحلیل مسیر) با استفاده از نرمافزار Smart PLS2. 0 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می¬دهد که مقاومت بر روی سهولت استفاده و سودمندی، عدم سازگاری بر روی سهولت استفاده، سهولت استفاده بر روی نگرش و سودمندی، سودمندی بر روی نگرش و قصد، نگرش بر روی قصد کاربران نسبت به بانکداری اینترنتی تأثیرمعناداری دارد. نتایج نشان میدهد که ریسک بر سهولت استفاده و سودمندی، عدم سازگاری بر سودمندی، سطح پایین آگاهی بر سودمندی و سهولت استفاده تأثیر معنیداری ندارند. همچنین نقش تعدیلگری موثر متغیر هنجارهای ذهنی بر متغیرهای، سودمندی درک شده و نگرش کاربران نسبت به بانكداري اينترنتي تائید شده است. در نهایت براساس نتایج به دست آمده پیشنهادهایی برای مدیران و کارشناسان صنعت بانکداری و موسسات مالی و اعتباری ارائه شده است.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: بانكداري اینترنتی، ریسک ادراک شده، قصد استفاده، عوامل بازدارندۀ مشتريان، موسسات مالي و اعتباري
تاريخ دفاع : 1394-11-28