بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940272182
نویسنده : لیلا سلیم زاده شوییلی
عنوان پایان نامه : مدلسازی رضایت و وفاداری مشتری درصنعت بیمه با استفاده از شبکه عصبی (مطالعه موردی: بیمه ایران)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :منصور صوفی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده در این تحقیق به بررسی مدلسازی رضایت و وفاداری مشتری درصنعت بیمه با استفاده از شبکه عصبی (مطالعه موردی: بیمه ایران) پرداخته شده است. در این راستا، سوالات تحقیق مد نظر تحقیق می باشد که آیا می توان با استفاده از شبکه عصبی مدلی برای وفاداری مشتری در صنعت بیمه طراحی کرد؟ آیا فاکتورهای موثر در وفاداری مشتری در ایران با سایر کشورهای توسعه یافته متفاوت است؟ آیا فاکتورهای مهم وفاداری مشتری در صنعت بیمه با سایر صنایع ارائه دهنده خدمات متفاوت است؟ نتایج تحقیق نشان می دهد که مدل شبکه¬ی عصبی پرسپترون چند لایه (MLP) مورد استفاده در این پژوهش، موفقیت خوبی در پیش¬بینی و بررسی میزان وفاداری بر اساس میزان خدمات داشت. دلیل این امر، این نکته¬ی اساسی است که شبکه¬های عصبی مصنوعی قدرت بالایی در تحلیل مسائل غیرخطی دارند، نتایج پژوهش نشان می¬دهد که نتایج حاصل از شبکه¬ی عصبی MLP به منظور پیش بینی میزان وفاداری در تمام آزمایشات انجام شده، بر اساس میزان خدمات، با مقادیر به دست امده از پرسشنامه تقریبا یکسان و دارای خطای کمی است.
كلمات كليدي : کلید واژه: وفاداری مشتری، شبکه عصبی، رضایت مشتری
تاريخ دفاع : 1396-3-30