بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930493223
نویسنده : مريم واحد لوحه سرا
عنوان پایان نامه : رابطه بین سبک های تفکر و سبک های یادگیری با خلاقیت کودکان
دانشكده : دانشکده تحصیلات تکمیلی و مجتمع فنی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی بالينی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , مقصود فقيرپور,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چكيده هدف كلي تحقيق بررسي رابطه بین سبک تفکر و یادگیری با خلاقیت کودکان مي‌باشد. روش تحقيق باتوجه به ماهيت تحقيق از نوع همسبتگي است و جامعه آماري تحقيق شامل دانش‌آموزان دوره ابتدایی در سال تحصيلي 1395 بوده است روش نمونه ‌گيري تصادفي براساس متغیرهای پژوهش به تعداد 150 نفر می باشد. ابزار تحقيق از نوع پرسشنامه است، پرسشنامه سبك‌هاي يادگيري ،پرسشنامه خلاقیت و پرسشنامه سبک تفكر مورد استفاده واقع گرديد. روش تجزيه و تحليل اطلاعات كاربرد آمار توصيفي و آزمون استنباطي در فرضيه اصلي همبستگي پيرسون و در فرضيه‌هاي فرعي رگرسيون گام‌به‌گام بوده است. يافته‌هاي تحقيق نشان مي‌دهد در فرضيه اصلي باتوجه به ضريب همبستگي محاسه شده اين رابطه معنادار بوده است.با توجه به نتایج می توان گفت با توجه به نقش سبک تفکر و یادگیری دانش آموزان، به معلمان و متخصصان تعلیم تربیت توصیه می شود روش های تدریس و شیوه های ارزشیابی خود را طوری تنظیم کنند که به بالا رفتن احساس خلاقیت دانش آموزان کمک نمایند. واژگان كليدي:.سبک های يادگيري، سبك‌ های تفكر، خلاقیت
كلمات كليدي : واژگان كليدي:.سبک های يادگيري، سبك‌ های تفكر، خلاقیت
تاريخ دفاع : 1395-11-30