بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930386804
نویسنده : مهلا مشهدی علیزاده
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر لوگوی شرکت بر شهرت برند شرکت های هواپیمایی استان تهران
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :یلدا رحمتی غفرانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده: لوگوی شرکت ها یکی از عوامل تأثیر گذار بر شهرت شرکت می باشد. پيش از شروع فعاليت گسترده براي توسعه و مديريت شهرت تجاري (برند) لازم است علامت تجاري موردنظر ايجاد شود. از اين رو يكي از موثرترين راه هاي ارتقاي نام تجاري و همين طور برخورداري از يك سهم بازار مناسب كه مطمئناً ذهن مصرف كننده را با هويت سازماني محصول درگير مي سازد، استفاده از يك لوگوي ماندگار است. در این راستا پژوهش حاضر در تلاش است تا به این موضوع بپردازد که لوگوی شرکت چه تاثیری بر شهرت برند در شرکت های هواپیمایی دارد، تا در نهایت بتوان از نتایج این پژوهش به ارائه راهکارهای موثری برای افزایش سطح شهرت برند در شرکت های هواپیمایی دست یافت. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان شرکت های هواپیمایی در نظر گرفته شده است. از آنجا که تعداد جامعه آماری نا محدود است. با توجه فرمول تعیین حجم نمونه کوکران اقدام به نمونه گیری گردید. روش نمونه گیری در تحقیق حاضر غیر احتمالی در دسترس بوده و سطح تحلیل در این تحقیق فردی(مشتریان) بوده و پرسش نامه ها نیز توسط مشتریان تکمیل گردید. روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق میدانی و ابزار آن پرسشنامه بوده و جهت اثبات روایی پرسشنامه از روش روایی محتوی و جهت تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید و مشخص شده که کلیه متغیرها دارای پایایی بالاتر از 7/0می باشد. جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart pls2 استفاده شده و نتایج نشان داد که مطلوبیت لوگوی شرکت ، از طریق نگرش نسبت به تبلیغات، آشنایی با برند، شناخت پذیری و تصویر شرکت تاثیر مثبتی بر شهرت شرکت ها دارد و درنهایت می توانند574/0 درصد از متغیر شهرت شرکت را تبیین نماید.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: لوگو، تصویر شرکت ، شهرت، نگرش نسبت به تبلیغات، آشنایی با برند، شناخت پذیری
تاريخ دفاع : 1395-11-25