بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940054362
نویسنده : سید ابوطالب میر جعفری
عنوان پایان نامه : تاثیر فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکتهای بیمه بر واکنش مشتریان (مورد مطالعه: شرکت بیمه دانا در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدمحمود شبگو منصف, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : مسئولیت اجتماعی شرکت و توانایی شرکت بر پاسخ مشتریان و به طور خاص بر واکنش مشتریان و سطح آگاهی آن ها تاثیر دارد. بطوریکه مطلوبیت ذهنی بهتری ایجاد میکند. هدف اصلی مطالعهی حاضر سنجش تاثیر فعالیتهای مسئولیت اجتماعی و قابلیت شرکت بر واکنش مشتریان بیمه دانا و تبیین نقش تعدیلگری آگاهی مشتریان است. از اینرو، 423 نفر از مشتریان بیمه دانا در سطح استان گیلان تحت عنوان نمونه آماری و به روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. جهت آزمون فرضیهها از تکنیک معادلات ساختاری استفاده شده است. با توجه به نتایج حاصل مشخص گردید که فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکت بیمه دانا و نیز قابلیتهای این شرکت بر واکنش مشتریان تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین مشخص گردید که میزان آگاهی مشتریان از فعالیتهای مسئولیت اجتماعی و قابلیت شرکت بیمه دانا تاثیر مثبتی بر میزان واکنش مشتریاتن دارد. در واقع متغیر آگاهی نقش تعدیلگری را بازی می کند. بنابراین شرکت دانا نه تنها باید فعالیت های مسئولیت اجتماعی و قابلیت خود را افزایش دهد ، بلکه باید مشتریان خود را نیز آگاه کند.
كلمات كليدي : مسئولیت اجتماعی شرکت، توانایی شرکت، آگاهی، واکنش مشتریان، بیمه دانا.
تاريخ دفاع : 1396-4-18