بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930525539
نویسنده : رقیه پورآقایار
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر نگرش مشتری نسبت به جامعه برند آنلاین باقصد بازگشت مجدد و اعتماد به برند (مطالعه موردی: دیجی کالا)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدمحمود شبگو منصف, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : ازآنجایی که اینترنت تاحدزیادی قابلیت افرادبرای تعامل وبرقراری ارتباط بایکدیگر راافزایش داده است، جامعه برند آنلاین به محل برگزاری غالب دربازار تبدیل شده است که از طریق آن اطلاعات فردی وتجربه محصولات وخدمات به اشتراک گذاشته میشود،مشکلاتی که مصرف کنندگان باآن روبروهستندحل میشود،وتعامل با سایرمصرف کنندگان ونمایندگان شرکت صورت می‎گیرد.از این رو،درتحقیق حاضربه بررسی تاثیر نگرش مشتری نسبت به جامعه برند آنلاین باقصد بازگشت مجدد و اعتماد به برند در دیجی کالاپرداخته شده است.جامعه آماری این تحقیق مشتریان سایت دیجی کالامی¬باشد که ازطریق نمونه گیری روش نمونه گیری غیراحتمالی دردسترس و با استفاده ازفرمول کوکران تعداد308نفرازبین جامعه آماری تحقیق به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.این پژوهش ازنظرهدف تحقیق،ازنوع کاربردی می‎باشدوطرح تحقیق دراین پژوهش،توصیفی- تحلیلی از نوع همبستگی است.همچنین ازپرسشنامه های استانداردبرای گردآوری داده هاکمک گرفته شده است.برای تجزیه وتحلیل داده ها نیز ازآزمونهای ازآزمون کولموگوروف-اسمیرنف جهت تعیین نوع توزیع داده¬هاوبهره گیری از رویکردمدل سازی معادلات ساختاری و روش تحلیل مسیربرازش کلی مدل وآزمون فرضیه¬ها از نرم افزارهای Smart.PLS.2 و Spss 21 استفاده شده است.نتایج نشان میدهدکه نگرش نسبت به جامعه برندآنلاین باقصدبازگشت مجدد،منفعت اطلاعاتی برنگرش نسبت به جامعه برندآنلاین،نگرش نسبت به جامعه برندآنلاین براعتماد به برند تاثیرمعناداری دارد.همچنین منفعت اجتماعی بر نگرش نسبت به جامعه برندآنلاین تاثیر معناداری ندارد.در ادامه نتایج مشخص شد که نوع جامعه برندآنلاین،نگرش نسبت به جامعه برند آنلاین باقصدبازگشت مجدد و نگرش نسبت به جامعه برند آنلاین با اعتماد به برند را تعدیل نمی‎کند.درنهایت براساس نتایج به دست آمده پیشنهادهایی برای مدیران و کارشناسان سایت های فروش کالابه ویژه سایت دیجی کالا ارائه شده است.
كلمات كليدي : نگرش مشتری،برند،جامعه برند آنلاین، باقصد بازگشت مجدد، اعتماد به برند
تاريخ دفاع : 1395-11-30