بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940172458
نویسنده : حمیدرضا نخستین
عنوان پایان نامه : رابطه بین ویژگی های شخصیتی با عملکرد شغلی با توجه به نقش هویت سازمانی و مشتری مداری در شعب بانک ملی استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت دولتي- مديريت نيروي انساني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حسین گنجی نیا, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : با توجه به پيشينة مطالعات مديريتی در می¬يابيم که بررسی عوامل و متغيرهای مربوط به شغل کارکنان در سازمان¬ها به سال¬های خيلی پيش بر ¬می¬گردد. در حال حاضر نيز بررسی و شناخت عوامل مؤثر بر عملکرد شغلی يکی از برنامه¬های مهم مديريت در بخش کلان محسوب می¬شود. هدف کلی این تحقیق رابطه بین ویژگی های شخصیتی با عملکرد شغلی با توجه به نقش هویت سازمانی و مشتری مداری است. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده¬ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کارکنان شعب بانک ملی استان گیلان با تعداد 870 نفر است. با توجه به جدول مورگان تعداد حجم نمونه 266 محاسبه گردید. تعداد 300 پرسشنامه با استفاده از روش نمونه¬برداری تصادفی بین کارکنان شعب استان گیلان توزیع شد. در نهایت تعداد 266 پرسشنامه از کارکنان جمع آوری شد و داده ها بوسیله نرم افزار SPSS 20 و warp pls5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با تجزیه و تحلیل داده¬ها مشخص گردید در سطح 95% ویژگی¬های شخصیتی با هویت سازمانی ارتباط معنی¬داری دارد، هویت سازمانی ارتباط بین ویژگی¬های شخصیتی و عملکرد شغلی کارکنان را میانجی¬گری می¬کند. همچنین مشتری گرایی ارتباط بین هویت سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان را تعدیل می¬کند. و نهایتا اینکه ارتباط غیرمستقیم ویژگی شخصیتی و عملکرد شغلی از طریق هویت سازمانی زمانی بیشتر است که مشتری مداری بالاتر باشد
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: ویژگی¬های شخصیتی، هویت سازمانی، عملکرد شغلی و مشتری مداری
تاريخ دفاع : 1396-03-27