بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930383129
نویسنده : محمدرسول زارعی مردخه
عنوان پایان نامه : تاثیر قابلیت های بازاریابی اینترنتی بر رشد بازارهای بین المللی (مورد مطالعه شرکت های تولیدی مستقر در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :کامبیز شاهرودی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده پیشرفت و توسعه روزافزون فناوري اطلاعات و ارتباطات، تأثیرات عمیق و گسترده اي در فرایندهاي تجاري به وجود آورده و اینترنت به عنوان مؤثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی امکان رسیدن شرکت ها به بازارهاي بین المللی را فراهم ساخته است. اما بسیاري از شرکت ها در زمینه چگونگی استفاده از روش هاي گوناگون بازاریابی الکترونیکی و تأثیرات آن در بازارهاي صادراتی از اطلاعات و آگاهی‌هاي لازم برخوردار نیستند. هدف اصلی تحقیق حاضر، سنجش تاثیر قابلیت های بازاریابی اینترنتی بر رشد رشد بازار بین المللی شرکتهای تولیدی مستقر در استان گیلان است. از اینرو سوال اصلی به این صورت است که آیا قابلیتهای بازاریابی اینترنتی با توجه به نقش تعدیل گری قابلیت دسترسی به اطلاعات، گرایش به استراتژی های بین المللی و قابلیت های شبکه های بین المللی بر رشد بازارهای بین المللی شرکت‌های تولیدی مستقر در استان گیلان تاثیر دارد؟ با توجه به اینکه تعداد جامعه آماری تحقیق، یعنی تمامی شرکت‌های تولیدی فعال مستقر در شهرک‌های صنعتی استان گیلان، 193 شرکت می‌باشد، لذا امکان جمع آوری داده از تمامی شرکت‌ها مقدور بوده و در این تحقیق نمونه گیری صورت نگرفته است و داده های 193 شرکت موردتجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در اين پژوهش جهت جمع آوري داده ها از پرسشنامه استاندارد برگرفته از کار تحقیقاتی متیوز و همکاران در سال 2016 استفاده شده است. فرضیه ‌های تحقیق با تکنیک معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفته است. و نتایج حاصل نشان داده است که قابلیت بازاریابی اینترنتی با لحاظ نقش تعدیلگری قابلیت دسترسی به اطلاعات، جهت گیری استراتژیک بین المللی و قابلیت شبکه بین المللی تاثیر مثبت و معنی داری بر رشد بازاریابی بین المللی دارد. هم چنین مشخص گردید که جهت گیری استراتژیک بین المللی و قابلیت شبکه بین المللی تاثیر مثبت و مستقیمی بر رشد بازاریابی بین المللی دارد. بیشترین تاثیر مربوط به قابلیت شبکه بین المللی است. کلمات کلیدی: قابلیت بازاریابی اینترنتی، قابلیت دسترسی به اطلاعات، جهت گیری استراتژی بین المللی، قابلیت شبکه بین المللی و رشد بازار بین المللی.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: قابلیت بازاریابی اینترنتی، قابلیت دسترسی به اطلاعات، جهت گیری استراتژی بین المللی، قابلیت شبکه بین المللی و رشد بازار بین المللی.
تاريخ دفاع : 1396-3-29