بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631746
نویسنده : تبسّم آسیایی
عنوان پایان نامه : عوامل مؤثّر برارزش ويژه برند از دیدگاه مشتریان(مورد مطالعه: شرکت بیمه پاسارگاد در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمد طالقانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده برندها يكي از مهمترين عناصر بازاريابي و مؤفقّیت در يك بنگاه اقتصادي مي‌باشند. هر بنگاه اقتصادي مي‌تواند به وسيله برند خود، كالاها و خدماتش را از ديگر رقباي خود متمايز سازد و از برند به عنوان يك دارايي با ارزش و سودآور براي خود ياد كند. همچنین ارزش ویژه برند برای شرکت‌ها، مزیت رقابتی فراهم می‌سازد زیرا به برند قدرت می‌بخشد تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورد و حفظ نماید و با قیمت و حاشیه‌ی سود بالاتری بفروشد. بااین دیدگاه تحقیق حاضر به دنبال بررسی عوامل مؤثّر بر ارزش ويژه برند از دیدگاه مشتریان شرکت بیمه پاسارگاد در استان گیلان انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مشتریان شرکت بیمه پاسارگاد در استان گیلان بوده و شیوه نمونه گیری دراین تحقیق به صورت غیراحتمالی در دسترس است که 408 نفراز مشتریان به عنوان نمونه، انتخاب شد. روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق میدانی و ابزار آن پرسشنامه می‌باشد. جهت تأئید روایی پرسشنامه از روش روایی محتوی و جهت تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق از روش مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. نتایج نشان داد که تداعی برند، آگاهی از برند، وفاداری به برند و تصویر برند تاثیر مثبتی بر ارزش ويژه برند از دیدگاه مشتریان شرکت بیمه پاسارگاد در استان گیلان دارند. و این عوامل به صورت کلی در حدود 7/53درصد از ارزش ويژه برند را تبیین می‌نمایند.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: تداعی برند، آگاهی از برند، وفاداری به برند، تصویر برند، ارزش ويژه برند
تاريخ دفاع : 1395-05-25