بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930481924
نویسنده : هنگامه هاشمی زاد
عنوان پایان نامه : تاثیر محتوای وب سایت بر اثربخشی بازاریابی الکترونیکی در شرکت های تولیدی در استان گیلان با توجه به اعتماد الکترونیک
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکترعلیرضا فرخ بخت فومنی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده امروزه، بازاریابی الکترونیک تأثیر بسزایی بر نحوه عملکرد کسب و کارها گذارده و توسعه پیش نیازهای آن از جمله وب سایت اهمیتی دو چندان یافته است. از این رو، در این تحقیق به بررسی تأثیر ابعاد محتوایی وب ‌سایت (اطلاعاتی، طراحی) بر اثربخشی بازاریابی الکترونیک پرداخته شده است. بعلاوه با توجه به مشکلات شرکت‌های بازرگانی تولیدی در عرضه و یا معرفی محصولات از این طریق و عدم اطمینان موجود، بررسی تأثیر ابعاد محتوایی وب‌سایت بر ایجاد اعتماد الکترونیکی و نقش اعتماد بر اثربخشی بازاریابی حائز اهمیت است. جامعه آماری این مطالعه، مدیران بازاریابی شرکت‌های تولیدی واقع در استان گیلان می‌باشند که با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی ساده، ‎۱2۰ نفر انتخاب و پرسشنامه بین آن‌ها توزیع گردید. یافته‌های تحقیق بواسطه مدل معادلات ساختاری نشان می‌دهد که بعد آگاهی دهندگی و طراحی به ترتیب با ضریب 68/0 و 59/0 بر اعتماد الکترونیکی و همینطور با ضرایب 47/0 و 62/0 بر اثربخشی بازاریابی الکترونیک اثرگذارند. اعتماد الکترونیکی نیز با ضریب تأثیر 55/0 بر اثربخشی بازاریابی الکترونیکی مؤثر است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: ابعاد محتوایی وب‌سایت، بعد آگاهی دهنده، بعد طراحی، اعتماد الکترونیکی، اثربخشی بازاریابی الکترونیک.
تاريخ دفاع : 1395-6-16