بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930297366
نویسنده : آیدا موسی پور زرکامی
عنوان پایان نامه : تاثیر آموزش تفکر واگرا بر خلاقیت و سازگاری اجتماعی کودکان پیش دبستانی شهر رشت
دانشكده : دانشکده تحصیلات تکمیلی و مجتمع فنی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی بالينی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :میرعبدالحسن عسکری رانکوه, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش تفکر واگرا بر خلاقیت و سازگاری اجتماعی کودکان پیش دبستانی شهر رشت است. جامعه آماری پژوهش حاضر، تمامی پیش دبستانی شهر رشت بود. تعداد نمونه آماری 30 نفر بوده است که به روش تصادفی ساده در گروه 15 نفری به عنوان گروه آزمایشی و یک گروه 15 نفری به عنوان گروه گواه تقسیم شدند. داده های این پژوهش از طریق پرسشنامه سازگاری اجتماعی و آزمون سنجش خلاقيت تورنس (فرم ب)، جمع آوری گردید. با توجه به طرح پژوهش حاضر که از نوع پیش آزمون – پس آزمون (با گروه گواه) است، از روش تحلیل کوواریانس چند متغیره برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج اثر بخشی سه روش آموزش تفکر واگرا را بر میزان خلاقیت و سازگاری اجتماعی کودکان نشان داد.
كلمات كليدي : کلید واژه: آموزش تفکر واگرا - خلاقیت- سازگاری اجتماعی
تاريخ دفاع : 1395-11-30