بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940125206
نویسنده : فاطمه تثبیتی
عنوان پایان نامه : تاثیر آموزش غايت نگري بر خودكار آمدي تحصيلي و شادکامی دانش آموزان دختر مقطع دبيرستان
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بهمن اکبری گوابری, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : این پژوهش به منظور تعیین اثر بخشی آموزش غايت نگري بر ارتقاء خودكارآمدي تحصيلي و شادکامی در دانش آموزان دبيرستاني انجام شده است، روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی وجامعه آماري اين پژوهش را كليه دانش آموزان دختر مقطع دبيرستان (دوره اول) شهر رشت در سال تحصیلی 96-95 تشکیل می‎دهند، نمونه این پژوهش 200 نفر بوده که از این تعداد40 نفر با استفاده انتخاب تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند و پکیج آموزشی در 9 جلسه 90 دقیقه ای برای گروه آزمایش اجرا شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی و شادکامی آکسفورد بوده که بصورت پیش آزمون و پس آزمون برای دو گروه اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل فرضیه ها از روش تحلیل کوواریانس چند متغیری MANOVA)) و تک متغیری (ANOVA) و SPSS21استفاده شده است. با توجه به یافته‎های پژوهش می‌توان گفت که آموزش غایت نگری بر متغیرهای خودکارآمدی تحصیلی و شادکامی تاثیر معنادار داشته است (01/0>P). همچنین نتایج تحلیل فرضیه های فرعی نیز نشان داد که آموزش غایت نگری بر افزایش استعداد، کوشش و بافت از مولفه های خودکارآمدی تحصیلی تاثیر معنادار و مثبت داشته است (05/0>P). بر اساس نتایج حاصله، براي ارتقاء خودکارآمدی تحصیلی و شادکامی استفاده از آموزش غايت نگري در مقاطع مختلف توصیه می شود.
كلمات كليدي : غايت نگري، خودكارآمدي تحصيلي، شادکامی
تاريخ دفاع : 1396-3-31