بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940448936
نویسنده : شهلا فاضل تولمی
عنوان پایان نامه : تبیین تمایل به استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیک در بین کارکنان مدارس شهر رشت با تاکید بر مولفه های مدل پذیرش الکترونیکی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت دولتي- مديريت نيروي انساني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حسین گنجی نیا, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده در عصر حاضر با توجه به استفاده روز افزون از كامپيوتر و اينترنت، تجارت الكترونيكي از جايگاه خاصي برخوردار شده است. تمایل به استفاده از خدمات آنلاین موضوع جذاب و با نفوذی در میان همه قشرهای جوامع شده است. یادگیری الکترونیکی مجموعه ای از روش های تدریس و یادگیری است که از طریق رسانه های الکترونیکی، اینترنت و محیط های چند رسانه ای به صورت همزمان و غیرهمزمان، به ارائه اطلاعات و توزیع مهارت ها و دانش می پردازد. اما پیاده سازی یادگیری الکترونیکی به تنهایی، در یک سازمان کافی نیست. در این راستا هدف اصلی تحقیق بررسی تاثیر مولفه های مدل پذیرش تکنولوژی بر تمایل به استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیک در بین کارکنان مدارس شهر رشت است. روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری تحقیق کارکنان مدارس شهر رشت هستند که به صورت مستقیم درگیر استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی هستند. با توجه به اینکه در این تحقیق جامعه ی آماری کارکنان مدارس هستند، لذا سطح تجزیه و تحلیل فردی است. روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع نمونه گیری سهمیه ای و غیر احتمالی در دسترس است. تعداد نمونه مورد مطالعه شامل 322 نفر از کارکنان است. پس از جمع آوری داده ها به وسیله پرسشنامه های استاندارد، جهت ارزیابی روابط بین متغیرها از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است و به طور کلی کلیه تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتیجه فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت شرایط تسهیل کننده بر سهولت ادراک شده و سودمندی ادراک شده دارد. همچنین تاثیر مثبت خودکارآمدی بر سهولت و سودمندی ادراک شده هم تایید شد. به علاوه مشاهده گردید که سهولت، سودمندی و کیفیت خدمات ادراک شده بر تمایل به استفاده دارای تاثیر مثبت است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: تمایل به استفاده، شرایط تسهیل کننده، خودکارآمدی ادراک شده، مدل پذیرش تکنولوژی، یادگیری الکترونیکی.
تاريخ دفاع : 1396-05-09