بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940273007
نویسنده : محمد اسدی
عنوان پایان نامه : تاثیر آموزش کارکنان بر کیفیت خدمات ارائه شده با نقش واسطه ای تعهد سازمانی کارکنان بیمه سلامت استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت دولتي- مديريت نيروي انساني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهرداد گودرزوند چگینی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده در سال¬های اخیر با توجه به تاسیس سازمان¬های متعدد که خدمات مشترکی ارائه می¬نمایند، رقابت افزایش یافته است. بنابراین در حال حاضر تمرکز سازمان¬ها بیشتر بر کیفیت خدمات است. هدف کلی این تحقیق بررسی تاثیر آموزش کارکنان بر کیفیت خدمات ارائه شده با نقش واسطه ای تعهد سازمانی است. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده¬ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان بیمه سلامت استان گیلان با تعداد 208 نفر است. با توجّه به تعداد کل جامعه تعداد حجم نمونه برابر با 149 نفر می باشد که این تعداد از روش نمونه¬گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. فرضیات با استفاده از وسيلۀ نرم افزار SPSS 20 و warp pls5 مورد بررسی قرار گرفت. با تجزیه و تحلیل داده¬ها مشخص گردید در سطح 95% ابعاد آموزش (دسترسی به آموزش، پشتیبانی برای آموزش و سود حاصل از آموزش) با تعهد سازمانی ارتباط معنی داری دارد. همچنین تعهد سازمانی با کیفیت خدمات ارتباط معنی داری دارد. و نهایتا اینکه تعهد سازمانی ارتباط بین ابعاد آموزش با کیفیت خدمات را میانجی¬گری می¬کند. اما شواهدی دال بر تایید نقش تعدیل گری سابقه کار در ارتباط بین تعهد سازمانی و کیفیت خدمات دیده نشد. به علت اینکه این تحقیق؛ تاثیر آموزش ک‍ارک‍ن‍ان‌ بیمه سلامت استان گیلان را مورد بررسی قرار خواهد داد؛ تمامی سازمانهای خدماتی از جمله بانک ها، ادارات دولتی، دیگر بیمه های موجود در کشور که در حال فعالیت هستند، می توانند از نتایج این تحقیق استفاده کنند
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: دسترسی به آموزش، پشتیبانی برای آموزش ، سود حاصل از آموزش، تعهد سازمانی و کیفیت خدمات
تاريخ دفاع : 1396-04-26