بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940446230
نویسنده : سارا صابر
عنوان پایان نامه : ارزیابی عوامل موثر بر بازاریابی برق سبز (با رویکرد اقتصادی)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت مالي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حمیدرضا علیپور شیرسوار, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : بازاریابی سبز یا محیطی شامل تمام فعالیت¬هایی است که برای ایجاد و تسهیل مبادلات به منظور ارضای نیازها و خواسته¬های بشری طراحی می¬شود به طوری که این ارضاء نیازها و خواسته¬ها با حداقل اثرات مضر و مخرب بروی محیط زیست باشد. بالارفتن سوخت¬های فسیلی، ملاحظات زیست محیطی، امنیت تامین انرژی ،کاربری در پتروشیمی، پیشرفت فناوری و توجیه اقتصادی از جمله عوامل تعیین¬کننده آینده انرژی¬های تجدید¬پذیر است. شوک نفتی دهه هفتاد به عنوان یک نقطه گسست لزوم توجه به منابع جایگزین را بیش از پیش برای کشورهای توسعه¬یافته و در حال توسعه مطرح نمود. این پژوهش ابتدا به مطالعه مبانی نظری ،پژوهش¬های پیشین در زمینه بازاریابی سبز و استخراج عوامل موثر بر آن از منظر مصرف کنندگان می¬پردازد. سپس توسط خبرگان روایی عوامل را تایید می¬گردد. برای شناسایی و اولویت¬بندی عوامل و زیر عوامل از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی استفاده شده است. در مرحله نتیجه ¬گیری از تکنیک SWOT برای شناسایی نقاط قوت و ضعف ، فرصتها و تهدیدها در بازاریابی سبز ایران استفاده گردید. نتایج نشان می¬دهد که به ترتیب ابعاد اطلاعات عمومی از مسائل زیست محیطی، پذیرش و دیدگاه مصرف کنندگان در زمینه برق، اطلاعات در زمینه برق سبز و ترجیحات در زمینه چگونگی دریافت محصول حائز اهمیت می¬باشند. در پایان راهکارهایی در قالب استراتژی¬های مناسب جهت بهبود شرایط موجود در بازاریابی برق سبز ارائه شده¬است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: بازاریابی برق سبز، بازاریابی سبز، عوامل موثر، تحلیل سلسله مراتبی، تکنیکSWOT
تاريخ دفاع : 1396-4-19