بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920632607
نویسنده : سيد عليرضا حسيني گيگاسري
عنوان پایان نامه : تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت دخانیات استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دكتر موسي رضواني چمن زمين,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده پایان نامه: امروزه افزايش رقابت به خصوص در بخش توليد و صنعت، سبب توجه بيشتر به حفظ و نگهداشت مشتريان و تلاش براي جذب مشتريان جديد به منظور افزايش فروش شده است و با شديد شدن رقابت و توقعات مشتريان و ميل به سطوح بالاي انتظارات مشتريان براي بقاي سازمان ضرورت مي‌يابد. يكي از ابزارهاي موثر در افزايش فروش و ارتقاء رضايتمندي مشتريان، استفاده از برنامه ريزي استراتژيك است. برنامه‌ريزي استراتژيك، ابزار مديريتي توانمندي است كه براي كمك به شركتها طراحي مي‌شود تا آنها به صورت رقابتي خود را با تغييرات پيش بيني شده محيط تطبيق دهنده به ويژه فرآيند برنامه‌ريزي استراتژيك يك نگرش و تجزيه و تحليل از شركت و محيط مربوطه به آن ارائه مي‌نمايد و شرايط فعلي سازمان را تشريح و عوامل كليدي موثر بر موفقيت آنرا شناسايي مي‌نمايد. از ديگر سو، برنامه بازاریابی استراتژی مدونی برای فروش محصولات و خدمات است. این برنامه بازتاب عملیات مورد نیاز یک سازمان برای غلبه بر رقبا با استفاده از استراتژی‌ها و برنامه‌هایی جهت افزایش سهم بازار و جذب بیشتر مشتریان است. جامعه آماری این تحقیق را کارکنان دارای سمت سازمانی کارشناس و بالاتر در مجتمع دخانیات گیلان تشکیل می‌دهند. برای تعیین حجم نمونه از جدول كرجسي و مورگان استفاده ¬شد. مطابق اطلاعات اخذ شده از امور اداری مجتمع دخانیات گیلان، حجم جامعه آماری این تحقیق 390 نفر تعیین گرديد. بر این اساس، مطابق جدول كرجسي و مورگان، حجم نمونه، 190 نفر برآورد گرديد. با توجه به اينكه هدف فرضيات بررسي تاثير عوامل هفت گانه موثر بر برنامه‌ريزي استراتژيك بازاريابي شركت دخانيات مي‌باشد، لذا در هر عامل با توجه به نحوه پاسخ به پرسشنامه، فرضيه مزبور بررسي شده و به كمك آزمون t پاسخ هاي بالاتر از امتياز 3 (به عنوان ميانگين) به عنوان مبناي تاثيرگذاري آن بعد در برنامه‌ريزي استراتژيك بازاريابي شركت دخانيات در نظر گرفته شده است. نتايج نشان مي دهد ميان عامل هفت گانه موثر بر برنامه‌ريزي استراتژيك بازاريابي شركت دخانيات تفاوت معني‌دار وجود دارد. بر اين اساس مي‌توان گفت كه عوامل مديريتي با ميانگين رتبه (89/4) بيشترين تاثير و عوامل مربوط به مواد با ميانگين رتبه (94/2) كمترين تاثير را بر برنامه‌ريزي استراتژيك بازاريابي شركت دخانيات دارند.
كلمات كليدي : واژگان كليدي: برنامه ريزي استراتژيك بازاريابي، عوامل مديريتي، بازاريابي، شركت دخانيات
تاريخ دفاع : 1396-5-28