بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930599939
نویسنده : حجت اله فلکیان
عنوان پایان نامه : بررسی میزان رابطه فاکتورهای شخصی و مدیریتی با انگیزه و تلاش رفتاری نیروی های فروش به منظور فعالیت¬های هوش بازاریابی در شرکت سهامی بیمه ایران
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :کامبیز شاهرودی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : کامبیز شاهرودی, ,
چكيده : سيستم هاي اطلاعاتي نقش مهمي در زندگي سازماني داشته و دنياي كسب وكار ، تجارت و مديريت را دچار گرگوني شگرفي نموده است . سيستم اطلاعات بازاريابي مديران بازاريابي و فروش را به شناسايي ، تفسير و عكس العمل به علائم رقابتي قادر مي سازد. فعاليت هاي هوشمندي بازاريابي يك جريان مستمر از اطلاعات در رابطه با وقايع گوناگون بازار كه ممكن است كه بر موقعيت رقابتي شركت تاثير بگذارد فراهم مي نمايد. سوال اصلی تحقیق عبارت است از: فاکتورهای شخصی و مدیریتی در شعب بیمه ایران چه تاثیری بر انگیزه و تلاش های رفتاری کارکنان جهت هوش بازاریابی دارد؟ براین اساس فرضیه اصلی تحقیق اینگونه طرح می شود که فاکتورهای شخصی و مدیریتی در شعب بیمه ایران با انگیزه و تلاش های رفتاری کارکنان جهت هوش بازاریابی تاثیر دارد. جامعه آماري مشتمل بر 166 نمایندگان فروش شرکت سهامی بیمه ایران در استان گیلان شهرستان رشت که از طریق نمونه گیري تصادفی با حجم نمونه محدود از طریق فرمول کُکران حجم نمونه 121 تعيين شده است. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و ابزار اندازه گیری تحقیق پرسشنامه لبون و مرونکا (2015) بوده است. جهت بررسي روايي تحقيق از روایی محتوایی با استفاده از نظر خبرگان بوده است.همچنین جهت سنجش پايايي تحقيق از آزمون كرونباخ استفاده شده است. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار استنباطی از آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS استفاده شده است و جهت آمار توصیفی متغیرهای اصلی و جمعیت شناختی از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داده است که تمامی فاکتورهای شخصی بر تلاش رفتاری نمایندگان تاثیر مثبت و معنی داری داشته است ولی از میان فاکتورهای مدیریتی جز سیستم کنترل رفتاری،سایر فاکتورهای مدیریتی بر انگیزش نیروی فروش تاثیر مثبت و معناداری داشته است.
كلمات كليدي : : تلاش رفتاری، انگیزه، تمایل به پیشرفت، تعهد سازمانی، سیستم کنترل رفتاری، مشارکت در تصمیم گیری، بازخورد،تشخیص مدیریتی
تاريخ دفاع : 1395-11-30