بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930367683
نویسنده : راضیه کریم حدیثی
عنوان پایان نامه : تبیین استفاده مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیکی بانک ملت استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حمیدرضا رضایی کلیدبری, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه تاثیرفناوری اطلاعات، در بخش‎های مختلف جامعه از جمله بانکداری اجتناب ناپذیراست.با افزایش دسترسی به شبکه جهانی اینترنت، استفاده از بانکداری اینترنتی به عنوان یکی ازخدمات جدید بانکداری الکترونیکی،درحال گسترش می‎باشد. در حالی که اینترنت بانک دائما تلاش می‎کند تا مشتریان بالقوه ای را جذب کند، ناگزیر باچالش‎های بسیاری رو به رو می‎شود که هنوز هم کاربردهای انبوه آن را درشک و شبهه قرارمی‎دهد. از این رو، در تحقیق حاضر به تبیین استفاده مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیکی بانک ملت استان گیلان پرداخته شده است. جامعه آماری این تحقیق، مشتریان جامعه آماری اين تحقيق مشتریان شعب بانک ملت استان گیلان می‎باشند که حداقل یکبار از بانکداری الکترونیک استفاده کرده‎اند که از طریق نمونه گیری روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 213 نفر از بین جامعه آماری تحقیق بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. این پژوهش از نظر هدف تحقیق، از نوع کاربردی می‌باشد و طرح تحقیق در این پژوهش، توصیفی- تحلیلی ازنوع همبستگی است. همچنین از پرسشنامه استاندارد برای گردآوری داده‌ها کمک گرفته شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از آزمون‎های کولموگوروف-اسمیرنف جهت تعیین نوع توزیع داده¬ها و بهرهگیری از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری و روش تحلیل مسیر برازش کلی مدل و آزمون فرضیه¬ها از نرم افزارهای اسمارت PLS2 وSpss 21 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می-دهد که مفید بودن بر قصد استفاده مشتریان، مفید بودن برسهولت استفاده مشتریان، سهولت استفاده برقصد استفاده مشتریان، قصد استفاده مشتریان بر استفاده، خودکارائی بر سهولت استفاده مشتریان، هوشمندی بر مفید بودن، درک اجتماعی بودن بر مفید بودن، لذت استفاده بر مفیدبودن تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج نشان می¬دهد که فشار موقعیت بر قصد استفاده مشتریان، هزینه مشاهده شده برقصداستفاده مشتریان و نوآوری شخصی برقصد استفاده مشتریان تاثیر معناداری ندارد. در نهایت براساس نتایج به دست آمده پیشنهادهایی برای مدیران و کارشناسان بانک ملت ارائه شده است.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: بانکداری الکترونیکی،خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده مشتریان،سهولت استفاده، قصداستفاده
تاريخ دفاع : 1396-6-15