بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930349778
نویسنده : ویدا حسین پور
عنوان پایان نامه : رابطه سیستم اطلاعات بازار و عملکرد: با توجه به نقش پاسخ گویی سازمانی و استراتژی نوآوری
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :علی قلی پور سلیمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : این پژوهش با هدف بررسی رابطه سیستم اطلاعات بازار و عملکرد: با توجه به نقش پاسخ¬گویی سازمانی و استراتژی نوآوری در شرکت ملی حفاری ایران به مرحله اجرا درآمده است. تحقیق پیش رو از نظر هدف کاربردی، از لحاظ روش اجرا توصیفی و از نظر ماهیت همبستگی می¬باشد. متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی بوده که شامل متغیر مستقل سیستم اطلاعات بازار، متغیرهای میانجی پاسخ¬گویی سازمانی، استراتژی نوآوری و مزیت بازاریابی رقابتی و متغیر وابسته عملکرد مالی می¬باشد. جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران، معاونین، رؤسا و سرپرستان رسمی شرکت ملی حفاری ایران می¬باشد که کلیه آنها از طریق روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. داده-های مورد نیاز برای تحقیق از طریق پرسشنامه استاندارد سیستم اطلاعات بازار، پاسخ¬گویی سازمانی، استراتژی نوآوری، مزیت بازاریابی رقابتی وی و وانگ (2014) و پرسشنامه عملکرد مالی وانگ و همکاران (2012) گردآوری شدند و توسط نرم افزارهای SPSS و AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آزمون فرضیات تحقیق نشان داد سیستم اطلاعات بازاریابی با پاسخ¬گویی سازمانی و استراتژی نوآوری، پاسخ¬گویی سازمانی با مزیت بازاریابی رقابتی، استراتژی نوآوری با مزیت بازاریابی رقابتی و پاسخ¬¬گویی سازمانی، مزیت بازاریابی رقابتی با عملکرد مالی رابطه مثبت و معناداری دارد. همچنین نقش میانجی استراتژی نوآوری و پاسخ¬گویی سازمانی در رابطه بین سیستم اطلاعات بازاریابی و مزیت بازاریابی مورد تأیید قرار گرفت.
كلمات كليدي : سیستم اطلاعات بازار، پاسخ¬گویی سازمانی، استراتژی نوآوری، مزیت بازاریابی رقابتی، عملکرد مالی
تاريخ دفاع : 1395-11-30