بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631613
نویسنده : طلیعه حاجی زاده
عنوان پایان نامه : اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر ترجیح نام و نشان تجاری از دیدگاه استفاده‌کنندگان تلفن همراه با استفاده از تکنیک تصمیم‌گیری چند شاخصه MCDM
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :منصور صوفی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده در دنیای رقابتی امروزی، داشتن مزیت رقابتی امری کلیدی برای هر شرکتی است. یکی از مهم ترین و غیرقابل تقلیدترین داراییهای هر شرکتی ارزش ویژه نام و نشان تجاری آن است. ارزیابی پیامدها و نتایج مدیریت ارزش ویژه برند یکی از مهم ترین موضوعات سنجش داراییهای نامشهودسازما نها در اقتصاد نوین است. هدف مطالعه حاضر اولویت بندی عوامل مؤثر بر ترجیح نام و نشان تجاری توسط مصرف کنندگان است.به این منظور سه سازه ارزش ویژه دانشی، ارزش ویژه نگرشی و ارزش ویژه ارتباطی مورد بررسی و تأثیر آ نها بر ترجیح نام و نشان تجاری سنجیده شده است.پنج نام ونشان تجاری مورد بررسی در این پژوهش سامسونگ.الجی.آیفون.اچ تی سی وهواوی در صنعت تلفن همراه می باشد. به منظور گردآوری داد ه ها،دو پرسشنامه تکنیک ویکور فازی ومقایسات زوجی تدوین شدو به فروشندگان خبره در صنعت تلفن همراه داده شد.پس از تحلیل نتایج پرسشنامه برند های آیفون-سامسونگ.هواوی-الجی واچ تی سی به ترتیب رتبه یک تا پنج را به خود اختصاص دادند.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: ارزش ویژه نام و نشان تجاری، ارزش ویژه نام و نشان تجاری مشتر ی مدار، ترجیح نام و نشان تجاری، تصمیم به خرید نام و نشان تجاری وتصمیم گیری چند شاخصه:
تاريخ دفاع : 1394-11-28