بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940006617
نویسنده : سیده زهرا میری
عنوان پایان نامه : تاثیر ارزش ادراک شده، تئوری رفتار برنامه ریزی شده و فشارهای اجتماعی بر تمایل خرید مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر علیرضا فرخ بخت فومنی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : با افزايش شبكه هاي اجتماعي آنلاین برای خرید محصولات علاقه شديدي به مفهوم وفاداری مشتري در طول چند دهه گذشته پديدار شده است. در نتیجه شناخت عوامل موثر بر تمایل به خرید مشتریان از وب سایت های خرده فروشی همراه عاملی ضروري جهت حفظ بازار و افزایش توان رقابتی شرکت ها است. از این رو هدف اصلی تحقیق تاثیر ارزش ادراک شده، تئوری رفتار برنامه ریزی شده و فشارهای اجتماعی بر تمایل به خرید مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در استان گیلان است. روش نمونه‌گیری در این تحقیق از نوع نمونه‌گیری غیراحتمالی در دسترس از نوع هدفمند. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان دانشگاه در شهرهای مختلف گیلان و مشتریان در حال خرید در فروشگاه های تلفن همراه است. تعداد نمونه مورد مطالعه تحقیق حاضر برابر با 397 نفر می باشد. روش گردآوری داده‌ها در این تحقیق میدانی و ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه استاندارد است. تمامی تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و پی ال اس انجام شده است. براي بررسي فرضيه‌هاي تحقیق از تحليل عاملي تاييدي و مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتیجه فرضیه‌های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت ارزش لذت جویی، بر نگرش و رضایت مشتریان؛ ارزش مطلوبیت، بر نگرش و رضایت مشتریان؛ رضایت بر نگرش، وابستگی و تمایل به خرید مشتریان؛ نگرش بر وابستگی و تمایل به خرید مشتریان؛ هویت اجتماعی بر وابستگی و تمایل به خرید مشتریان؛ هنجار اجتماعی بر وابستگی و تمایل به خرید مشتریان و همچنین تاثیر مثبت وابستگی بر تمایل به خرید مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در استان گیلان مورد بود.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: تمایل به خرید، فشارهای اجتماعی، تئوری رفتار برنامه ریزی شده، ارزش ادراک شده.
تاريخ دفاع : 1396-4-25