بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940305068
نویسنده : سیده کبری موسوی زاده مرکیه
عنوان پایان نامه : تعیین رابطه سبک فرزند پروری با بهزیستی ذهنی و رشد اخلاقی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مسعود عموپور, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر به بررسی رابطه میان سبک های فرزند پروری با بهزیستی ذهنی و رشد اخلاقی و عملکرد تحصیلی در مدارس ابتدایی شهر رشت در سال تحصیلی 96-95 می پردازد.از تعداد 143 مدرسه 5 به روش تصادفی ساده انتخاب شد که جامعه آماری 2293 نفر بود و از بین این افراد 200 نفر برگزیده شدند یعنی به ازای هر متغییرملاک 50 آزمودنی انتخاب کردم و 50 آزمودنی هم به ازای متغییر پیش بین به حجم نمونه اضافه شد .پرسش نامه سبک های فرزند پروری بامریند ،بهزیستی ذهنی ریف و همچنین پرسشنامه رشد اخلاقی کلبرگ در بین دانش آموزان پایه پنجم و ششم مدارس مربوطه توزیع گردید ونمرات حاصل از پرسش نامه ها با استفاده از نرم افزار spss بررسی گردید. در این پژوهش علاوه بر آمار توصیفی،نظیر،فراوانی،درصد فراوانی،میانگین و انحراف استاندارد از آزمون های آمار استنباطی مانند همبستگی کانونی برای فرضیه ی اصلی و ضریب همبستگی پیرسون برای فرضیه های فرعی استفاده شده است. نتایج نشان داد مقادير همبستگی بين سبک فرزند پروری ، بهزیستی ذهنی ، رشد اخلاقی و عملکرد تحصیلی ازنظر آماری معنی دار است (p≤0/01) بین سبک فرزند پروری آزاد منشی و رشد اخلاقی نیز همبستگی وجود دارد که از نظر آماری معنی دار است (0/01≥P). بین سبک فرزند پروری مقتدرانه با بهزیستی ذهنی، رشداخلاقی وعملکرد تحصیلی همبستگی وجود دارد که از نظر آماری معنی دار است ( 0/01≥P) و همچنین بین سبک فرزند پروری مستبدانه و بهزیستی ذهنی ، رشد اخلاقی همبستگی وجود دارد که از نظر آماری معنا دار است((p≤0/01 این در حالی است که سبک مستبدانه نقش مستقیم و معناداری درعملکرد تحصیلی ندارد.
كلمات كليدي : سبک فرزند پروری، بهزیستی ذهنی، رشد اخلاقی و عملکرد تحصیلی  
تاريخ دفاع : 1396-05-08