بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930375247
نویسنده : مجتبي تاتلي
عنوان پایان نامه : تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر موفقیت در رقابت (مطالعه موردی شرکت‌های تولیدی استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت مالي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , غلامحسن عبيري,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده در سال‌های اخیر اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت ها در اقتصاد کشورها افزایش یافته است. هم‌چنین سبب افزایش مزیت رقابتی برای نهادها، موسسات و سازمان‌ها شده است. هدف اصلی تحقیق حاضر، سنجش تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بر موفقیت رقابتی شرکت‌های تولیدی در استان گیلان است. با توجه به ماهیت جامعه آماری، از فرمول کوکران برای جامعه محدود استفاده شده است. و 195 شرکت فعال در استان به روش غیراحتمالی دردسترس به عنوان نمونه آمار انتخاب شده‌اند. فرضیه های تحقیق با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌ها نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بر عملکرد و موقیت رقابتی آن ها تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد. هم‌چنین مشخص شد که مسئولیت اجتماعی شرکت ها با تعدیلگری عملکرد تاثیر مثبت دارد. به گونه ای که بیشترین تاثیر مربوط به مسئولیت اجتماعی بر عملکرد است. و کمترین تاثیر مربوط به تاثیر مسئولیت اجتماعی با لحاظ نقش تعدیلگری عملکرد شرکت است. کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی، عملکرد شرکت، موفقیت رقابتی، استان گیلان.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی، عملکرد شرکت، موفقیت رقابتی، استان گیلان.
تاريخ دفاع : 1395-6-31