بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930479994
نویسنده : محبوبه فروهر
عنوان پایان نامه : سنجش تاثیر ابعاد جهت گیری استراتژیک شرکت در تعیین بازارگرایی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهرداد گودرزوند چگینی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف تحقیق حاضر بررسی سنجش تاثیر ابعاد جهت گیری استراتژیک شرکت در تعیین بازارگرایی می‎باشد. تحقیق حاضر بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و بر اساس شیوه اجرا یک تحقیق توصیفی- پیمایشی از نوع علی است. جامعه آماری تحقیق حاضر 40 شركت در حال فعالیت در شهرک صنعتی شهر رشت می‎باشد. روش جمع آوری داده‎ها در این تحقیق میدانی توسط ابزار پرسشنامه است. به منظور تحلیل داده‎های بدست آمده از روش مدل یابی معادلات ساختاری مبتنی بر آزمون حداقل مربعات جزئی در نرم افزار SmartPLS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان دادند که بعد سلطه جویی جهت گیری استراتژیک در سطح اطمینان 95% (t=2.382) به میزان 0.127 بر بازارگرایی شرکت موثر است. همچنین، بعد آینده نگری جهت گیری استراتژیک در سطح اطمینان 99.9% (t=4.965) بر به میزان 0.269 بازارگرایی شرکت موثر است. بعد رسمی‎سازی بازاریابی جهت گیری استراتژیک در سطح اطمینان 99.9% (t=6.875) به میزان 0.423 بر بازارگرایی شرکت موثر است. بعد تمایل به ریسک جهت گیری استراتژیک نیز در سطح اطمینان 99.9% (t=3.447) به میزان 0.197 بر بازارگرایی شرکت موثر است. کلمات کلیدی: جهت گیری استراتژیک، بازارگرایی، شهرک صنعتی رشت
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: جهت گیری استراتژیک، بازارگرایی، شهرک صنعتی رشت
تاريخ دفاع : 1395-6-30