بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930328624
نویسنده : ابراهيم باقري
عنوان پایان نامه : اثر انواع وظیفه شناختی بر مهارت صحبت کردن زبان آموزان متوسط ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدموسی صدرائی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
هدف اصلی این بررسی اثر نوع وظیفه شناختی بر شایستگی زبان آموزان متوسط ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه بود. شرکت کنندگان در این مطالعه 90 زبان آموز بودند که از میان آنها 30 نفر توسط QPT تکثير آزمون تعیین سطح بطور تصادفی به دو گروه کنترل(تعداد= 15) و تجربی(تعداد = 15) تقسیم شدند. سپس یک پيش آزمون صحبت کردن برای هر دو گروه اجرا شد. هدف از این آزمون برای اندازه گیری موضوع توانایی صحبت کردن اولیه دانش آموزان بود. سپس گروه کنترل هیچ درمانی دریافت نکرده و تقریباً به روش سنتی آموزش صحبت کردن نزدیک شد، در حالیکه گروه تجربی مبتنی بر نوع وظیفه شناختی درمان دریافت کرد. فرآیند کلی درمان 10 جلسه طول کشید. سرانجام، در پایان هر دوره هر دو گروه مورد پس آزمون مهارت صحبت کردن قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل از طریق نمونه های مستقل آزمون T اجرا شد. تجزیه و تحلیل آماری عملکرد بهتر گروه اول که نوع شناختی وظیفه را دریافت می¬کرد، نشان می داد. نتایج به وضوح نشان داد که نوع وظیفه شناختی اثر تسهیل کننده روی شایستگی صحبت کردن دارد. یافته های این مطالعه پیامدهایی برای معلمان انگلیسی به عنوان زبان خارجه، زبان آموزان و طراحان منابع درسی دارد
كلمات كليدي : معلمان انگلیسی
تاريخ دفاع : 1395-11-6