بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940450742
نویسنده : فرشته رضايي فومني
عنوان پایان نامه : رابطه تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری تحصیلی با اضطراب امتحان دانش آموزان
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما () : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده: پژوهش حاضر با هدف رابطه تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری تحصیلی با اضطراب امتحان پرداخته شد. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانش آموزان ابتدایی شهر فومن می باشد که در نیمسال دوم تحصیلی 1396-95 مشغول به تحصیل هستند. نمونه پژوهش شامل 133 نفر از دانش آموزان بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه بود از سه پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان کرانفسکی، اضطراب امتحان ابوالقاسمی و تاب آوری تحصیلی EPT استفاده شد. داده های حاصل از پرسشنامه با استفاده از روش رگرسیون و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که بین تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری تحصیلی با اضطراب امتحان رابطه وجود دارد. با توجه به نتایج تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری تحصیلی به طور معکوس توانسته اند اضطراب امتحان دانش آموزان را پیش بینی کنند(01/0>P). لذا می‌توان نتیجه گرفت که از طریق آموزش و اعمال روش‌های مدیریت تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری تحصیلی، موجبات عملکرد تحصیلی بهتر و سلامت روانی دانش‌آموزان را فراهم آورد. کلید واژه ها: تنظیم شناختی هیجان - تاب آوری تحصیلی - اضطراب امتحان.
كلمات كليدي : کلید واژه ها: تنظیم شناختی هیجان - تاب آوری تحصیلی - اضطراب امتحان.
تاريخ دفاع :