بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930486378
نویسنده : سپیده شادمان
عنوان پایان نامه : بررسی تأثیرهویت برند شرکت بر نگرش و رفتار کارکنان(مورد مطالعه: بانکهای تجارت شهر رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر میترا شعبانی نشتائی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : عملکرد شغلی و رضایت شغلی یکی از مهمترین مولفه هایی هستند که مدیران سازمان ها در تلاش هستند تا با بررسی عوامل موثر بر آنها، باعث بهبود عملکرد و رضایت شغلی کارکنان شوند. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که عملکرد شغلی و رضایت شغلی کارکنان را تحت تاثیر قرار می دهد، اما در این میان تعهد سازمان و مدیریت هویت برند سازمان دو عاملی هستند که بیشترین تاثیر را بر عملکرد رضایت شغلی دارند. از این رو هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیرهویت برند شرکت بر نگرش و رفتار کارکنان بانک های تجارت شهر رشت است. این تحقیق از نظر هدف در دسته ی تحقیقات کاربردی و از نظر گردآوری داده ها در دسته ی تحقیقات توصیفی قرار دارد. همچنین از نظر نوع رابطه ی بین متغیرهای تحقیق از نوع تحقیقات علی به شمار می رود. جامعه ی آماری پژوهش کلیه ی کارکنان بانک تجارت در شهر رشت هستند که تعداد آنها 402 نفر است. روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع نمونه گیری تصادفی ساده و تعداد نمونه 277 نفر است. برای جمع آوری داده های تحقیق از پرسشنامه ی بویل و همکاران(2015) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده نیز از طریق مدل سازی معادلات ساختاری، تحلیل عاملی تاییدی مرتبه ی اول و مرتبه ی دوم استفاده شد که از نرم افزار لیزرل کمک گرفته شده است. نتیجه ی فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنی مدیریت هویت برند سازمان بر عملکرد شغلی و رضایت شغلی از طریق تعهد سازمانی بود. از طرف دیگر تاثیر مثبت و معنی مدیریت هویت برند سازمان بر تعهد سازمانی و تاثیر تعهد سازمانی بر عملکرد شغلی و رضایت شغلی به تایید رسیده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: رضایت شغلی، عملکرد شغلی، مدیریت هویت برند سازمان، تعهد سازمانی، بانک تجارت، رشت.
تاريخ دفاع : 1395-6-27