بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930299332
نویسنده : فرناز مسعودکبیر
عنوان پایان نامه : تاثیر میزان بار درگیری انجام کار بر روی یادگیری اتفاقی افعال ترکیبی در زبان آموزان ایرانی سطح متوسطه زبان انگلیسی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , قاسم آقاجانزاده کیاسی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده افعال ترکیبی همواره عامل خستگی و مایه نامیدی زبان آموزان انگلیسی بوده است و بسیاری از دانشجویان درمورد دشواریهای کاربرد و یادگیری افعال ترکیبی صحبت می کنند. این در حالی است که افعال ترکیبی بطور گسترده توسط انگلیسی زبانان مور استفاده قرار می گیرد. تحقیق حاضر به بررسی تاثیر نوع تمرین بر روی یادگیری افعال ترکیبی توسط زبان آموزان ایرانی سطح متوسط بر اساس فرضیه بار درگیری پرداخته است. در یک تحقیق تجربی که با دانشجویان زبان و ادبیات انگلیسی صورت گرفت، تعداد 45 نفر از انها بصورت تصادفی به سه گروه تجربی با تمرین و کار مختلف بدون داشتن گروه شاهد انتخاب شدند. اطلاعات اماری از طریق پیش آزمون، پس آزمون و آزمون تاخیری افعال ترکیبی بدست امد. بر اساس نتایج بدست آمده، هر دو فرضیه مربوط به یادگیری اولیه و یادگیری با تاخیر زمانی افعال ترکیبی رد شدند و تاثیر بار درگیری بیشتر بر یادگیری افعال ترکیبی و حفظ آنها تایید شد. نتایج حاصله می تواند برای معلمان و زبان آموزان انگلیسی در تدریس و یادگیری افعال ترکیبی مفید واقع شود.
كلمات كليدي : یادگیری اتفاقی افعال،واگذار کردن مسولیت به دیگری،از روی ظاهر قضاوت کردن
تاريخ دفاع : 1395-06-29