بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940085070
نویسنده : مهرانگيز جعفري
عنوان پایان نامه : تأثير رفتار اخلاقی فروش بر وفاداری مشتری(مورد مطالعه: در ميان مشتريان شركتهاي بیمه استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمد طالقانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
علم بازاریابی شاهد تلاش ها و تحقیقات قابل توجّهی در زمینه موضوع اخلاق است، به این دلیل که بازاریابی، به صورت عام و به ویژه رابطه خریدار- فروشنده، حیطه اي است که مشکلات اخلاقی زیادي در آن به وقوع می پیوندد. هدف این پژوهش سنجش چگونگی تأثير رفتار اخلاقی فروش بر وفاداری مشتری با توجّه به مدل مفهومی تحقیق می باشد. جامعه آماري پژوهش حاضر، مشتريان شركتهاي بيمة فعال در سطح استان گیلان می باشند. در اين پژوهش با توجّه به اين كه حجم جامعه نامحدود است، از روش نمونه گيري غیر احتمالی در دسترس و از فرمول نمونه گیری کوکران براي جامعه نامحدود استفاده می شود. روش تحقیق از نظر ماهیت توصیفی و از نظر هدف، کاربردی می باشد.روشهای گردآوری اطلاعات در این پژوهش را میتوان به دو دسته کتابخانه ای و میدانی تقسیم نمود. در ارتباط با جمعآوری اطلاعات مربوط به ادبیّات موضوع و پیشینه تحقیق از روش کتابخانهای و در خصوص جمعآوری داده ها برای تایید یا رد فرضیات پژوهش از روش میدانی استفاده می شود. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه استفاده خواهد شد. براي آزمون مدل و فرضیه های این تحقيق، ازآنالیز رگرسیون و تحلیل ضرایب مسیر به کمک نرم افزار SPSS استفاده می شود. نتایج تحقیق حاکی از آن است که رفتار اخلاقی فروش بر رضایت و اعتما و تعهّد مشتری تأثیر مثبت دارد. و افزایش رضایت و اعتماد و تعهّد مشتری افزایش وفاداری مشتری را به دنبال دارد.
واژگان کلیدی: رفتار اخلای فروش، اغتماد مشتری،رضایت مشتری، اعتماد مشتری، وفاداری مشتری، صنعت بیمه.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: رفتار اخلای فروش، اغتماد مشتری،رضایت مشتری، اعتماد مشتری، وفاداری مشتری، صنعت بیمه.
تاريخ دفاع : 1396-5-10