بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631537
نویسنده : ریحانه بلالایی صومعه سرایی
عنوان پایان نامه : ابزار یادگیری با گویش انگلیسی زبانان در قیاس با گویش اموزش دهنده غیر انگلیسی زبان و درک شنیداری زبان اموزان ایرانی سطح مقدماتی : ازمایشی در جهت تعیین درستی اسطوره بودن گویش استاندارد انگلیسی زبانان
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :آرش سحرخیز عربانی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : سیدموسی صدرائی, ,
چكيده : چکیده پژوهش حاضر به بررسی چگونگی تاثیر استفاده از لهجه های متفاوت ابزار شنیداری بر توانایی درک شنیداری زبان آموزان می پردازد .بدین منظور 60 زبان آموز موسسه علوم و فنون کیش در این تحقیق مشارکت نمودند.شرکت کنندگان به 2 گروه 30 نفری تقسیم شدند :گروه آزمایش و گروه کنترل .در ابتدا آزمون QPTکه شامل سوالات واژگانی،گرامری و درک مطلب جهت همسان سازی شرکت کنندگان در گروه مورد استفاده قرار گرفت.سپس یک پیش ازمون با هدف تعیین میزان دانش زبان آموزان اززبان مقصد به عمل آمد.پروسه پردازش به مدت 6 جلسه 40 دقیقه ای به طول انجامید.در طول جلسات گروه کنترل در معرض یادگیری قسمت های شنیداری کتاب درسی بوسیله ی ابزار تهیه شده توسط انگلیسی زبانان ( CDهای زبان اصلی ) بودند ، در حالیکه گروه آزمایش همان موارد شنیداری به عمل آمد وداده های بدست آمده از طریق نرم افزار SPSS مورد بررسی وتجزیه وتحلیل قرار گرفت . جهت حصول نتیجه داده های کتبی بوسیله ی روش توصیفی آماری ( میانگین انحراف معیار ) وآزمون تی تست آنالیز گردید .نتیجه ی تحقیقات بیانگر این حقیقت که استفاده از ابزار شنیداری تهیه شده توسط غیر انگلیسی زبان می تواند در جهت پیشرفت توانایی درک شنیداری زبان آموزان EFL سودمندتر باشد.
كلمات كليدي : گویش اموزش دهنده
تاريخ دفاع : 1394-11-28