بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930352825
نویسنده : زینب پاشایی چلکاسری
عنوان پایان نامه : تاثیر بازخورد اصلاح کننده ی ضمنی و صریح بر دانش باهم آیی کلمات و عبارات دانش آموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :آرش سحرخیز عربانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : مطالعه حاضر اثرات انواع تصحیح بر دانش باهم آیی کلمات و عبارات را بررسی میکند. این مطالعه تاثیرات باز خورد اصلاح کننده ی صریح در مقابل باز خورد اصلاح کننده ی ضمنی را بر دانش باهم آیی کلمات و عبارات دانش آموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی را با یکدیگر مقایسه می کند. اطلاعات لازم برای مطالعه از طریق 40 دانش آموز سطح متوسط زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی در محیط یک آموزشگاه جمع آوری گردیده است. هر شرکت کننده می بایست در یک پیش آزمون و پس از تدریس در یک پس آزمون با 20 سوال حضور داشته باشد.در طول جلسات تدریس، معلم خطاهای باهم آیی کلمات و عبارات دانش آموزان را بصورت ضمنی ( با استفاده از روش طرح دوباره) یا صریح (از طریق ارائه اطلاعات فرا زبانی) با توجه به گروه هر شرکت کننده اصلاح کرد. تجربه و تحلیل آماری بر اساس نمراتی انجام شده است که دانش آموزان در پیش آزمون و آزمون نهایی دریافت کرده اند. نتایج نشان می دهد که تفاوت قابل توجهی میان روش های تصحیح وجود دارند. شرکت کنندگانی که اصلاح ضمنی دریافت کرده اند در مقایسه با گروهی که اصلاح صریح داشته اند، نمرات چشمگیر بالاتری کسب کرده اند. این یافته منجر به تایید استدلال مبنی بر تاثیر باز خورد اصلاح کننده ضمنی بر استفاده از باهم آیی کلمات و عبارات در تکالیف گفتاری دانش آموزان ایرانی زبان انگلیسی می باشد.
كلمات كليدي : لاح کننده ی ضمنی
تاريخ دفاع : 1395-6-31