بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930507195
نویسنده : فاطمه خدیو
عنوان پایان نامه : تاثیر یادگیری زبان بر توانایی صحبت کردن در دانش آموزان دبیرستانی ناتوان ذهنی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مجید پورمحمدی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : صحبت کردن مرکزیادگیری زبان دوم است. شکی در این نیست مطالب موثق نقش معنی داری درکلیه مراحل زبان دارند.امروزه تحقیقات نشان می دهد میزان تاثیر گسترده خوانی به طرف افزایش لغات زبان آموزان ادراک سرعت خواندن و تاثیر اشتیاق خواندن افزایش یافته است.این پژوهش به بررسی تاثیر و رابطه میان گسترده خوانی و مهارت صحبت کردن در دانش آموزان ناتوان ذهنی و اجرای آنها در آزمون تافل می باشد.هدف این تحقیق بررسی بین آموزش زبان و عملکرد صحبت می باشد که با آزمون تافل حاصل می شود. به همین منظور 48 زبان آموز در رده سنی 14 تا 17 سال در مدرسه همت واقع در رشت از بین 60 نفر زبان آموز از طریق آزمون تعیین سطح انتخاب شدند.زبان آموزان به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و یک گروه گواه قرار گرفتند. گروه آزمایشی 8 جلسه رویکرد گسترده خوانی را دریافت نمودند.نتایج بدست آمده در آزمون تافل نشان می دهد که رابطه معناداری میان آموزش زبان دوم و مهارت صحبت کردن زبان آموزان ناتوان ذهنی و اجرای آن با گسترده خوانی وجود دارد.
كلمات كليدي : گسترده خوانی، زبان خارجه، یادگیرنده ناتوان
تاريخ دفاع : 1395-06-31